Login:
Wachtwoord:

Want er is een God en ook een middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus


Sijtske zegt:

26 september 2010 | 13:49

Citeer

Als ik geld had ging ik erheen,Ik ben wel eens benieuwd wat het geloof zegt over het "gevaar" van de occulte wereld.

Ik ben zelf ook gelovig geweest, kep me (koppie onder) laten dopen toen ik 16 was.
Maar na een paar jaar kwam ik erachter dat het christelijk geloof niet mijn pad was.
Nu ben ik heks en ik voel me veel gelukkiger, het schuldgevoel wat ik altijd had als christen is weg en ik doe veel meer leuke dingen!

Daarom ben ik zo nieuwsgierig naar wat jullie erover te zeggen hebben.
Ik heb in beide groepen geleefd dus ik weet waar ik over praat en waar het over gaat.
In het leven moet je alles van 2 kanten bekijken om conclusies te kunnen trekken dus vandaar die interesse.

Hopelijk word het een interessante dienst
Groeten Sijtske

Wouter zegt:

26 september 2010 | 18:05

Citeer

He hallo Sijtske,

wat een geweldige reactie van jou en wat een heerlijke openheid van jouw kant. Dit dwingt mij om te zeggen dat ik nu al respect voor je kan opbrengen.

En ja, je hebt absoluut gelijk, er zijn twee kanten in het leven en dat is iets waar we allebeide in geloven. Alleen weet ik dat de kant die ik heb gekozen, na gedegen onderzoek, mij het leven ten diepste en ten volste brengt. Ik weet ook van die andere kant af en weet dat dit ver/ misleidend is en dat je gevoel misschien wel dingen zegt maar geloof mij dat ik nu weet dat er wel degelijk die vrijheid bestaat waar ook jij naar op zoek bent. En ik moet je helaas teleurstellen door te zeggen dat de weg waar je nu op zit een weg is die naar iets leidt waar ik niet graag mensen heen zie gaan.

Maar weeet je, als je in Friesland woont dan ben ik persoonlijk bereid om een gesprek met je aan te gaan. En anders zal er wel iemand anders zijn die hier met je over wil praten. Tenminste, als je daar behoefte aan hebt...?

Met hartelijk groeten:

Wouter Weistra

Sijtske zegt:

29 september 2010 | 20:57

Citeer

Hoi Wouter,
Bedankt voor je reactie.

Fijn dat we er allebei hetzelfde over denken dat er 2 kanten zijn.
Alleen zal het voor mij toch écht bij mijn kant blijven.

Wat ik me toch altijd afvraag is, waar jullie christenen nu bang voor zijn?
Ik ben nu al vanaf mijn 18de heks (al heb ik het idee dat het als klein meisje al in me zat, maar dat even ter zijde) en ik voel me zóveel beter dan toen ik christen was, ik voel me vrijer!
Die vrijheid waar jij het over hebt, heb ik dus gevonden, althans, ik heb het pad gevonden waar voor mij \"mijn\" vrijheid naartoe gaat, het is een kweeste een pad vol ontdekkingen, ik vind het een mooi pad met veel interessante omwegjes onderweg, het is tevens mijn Levenspad!
En met vooral veel geloof in mezelf, mijn familie en vrienden (en zij ook in mij), weet ik zéker dat ik mijn doel ga bereiken!
En nee hoor, wees gerust, je stelt me niet teleur, wand ik weet dat ik goed zit en voor mezelf het juiste pad volg!

We hebben beiden hetzelfde doel, alleen volgen we allebij een andere weg om hetzelfde doel te berijken en dát is juist zo mooi aan de mensheid, die diversiteit.
En zo blijft er ook een dialoog tussen mensen en als we blijven praten zullen we elkaar begrijpen en respecteren en alle misverstanden zullen worden opgehelderd!

Echt waar, behoefte aan een gesprek heb ik niet, ik ben christen geweest en het was mijn pad niet, ik ben er ook heel bewust mee gestopt en heb voor het pad gekozen waar ik (onbewust) als klein meisje al aan begonnen was.
Maak je over mij maar geen zorgen, ik doe geen rare dingen!

Een hele goeie dienst vrijdag!
Groeten
Sijtske

Wouter zegt:

29 september 2010 | 21:18

Citeer

Oké ik respecteer je mening, maar vindt het wel erg jammer. En kan je zeggen dat we als christenen nergens bang voor zijn want voor ons is er niks om bang voor te zijn want ik weet waar ik straks mag zijn als het hier is afgelopen. Maar oké, jij denkt daar anders over en dat is je eigen mening. Alleen denk ik wel dat Jezus ook nu roept aan jouw om je tot Hem te wenden. Hij wil je absoluut laten voelen en weten dat Hij Waarachtigheid is die het eeuwige leven wil geven bij God de Vader. En geloof me beste Sijtske de weg die je nu bewandelt is een weg die leidt tot heel veel verdriet. Ik wil je toch nog dringend vragen om je tot Jezus te wenden nu het nog kan. De boze macht die je dingen laat zien en ervaren is op niks anders uit dan definitieve vernietiging. Daarom zal hij je ook nu een gevoel van "op de goede weg"zitten geven maar aub met klem vertel ik je dat dit niet de weg is die je zoekt. Jezus wil een realtie met je en strekt Zijn hand uit naar je, neem die hand aan voor het te laat is, ik waarschuw met klem.
En ik doe dit omdat ik door je reacties heen proef dat je hart op de juiste plek zit. En weet dat God een relatie met je wil en dat je dan ook intens gelukkig gaat worden door alle ellende heen want je mag weten dat hoe dan ook Jezus de GROTE OVERWINNAAR is en ook jij mag deelnemen aan dit grote overwinningsfeest.

Met vr. gr.:

Wouter

monique kooistra zegt:

29 september 2010 | 21:32

Citeer

Sjitske,

Je Bent christen geweest begrijp ik? dan weet je ook dat er maar 1 weg is? Jezus!! Hij is de weg, de waarheid en Het Leven! Niemand komt tot de Vader dan door Hem, Jezus!
Mn hart bonkt voor jou!! (letterlijk) ga die weg weer in, de weg die naar Het leven leid!! JEZUS...

Sijtske zegt:

29 september 2010 | 21:36

Citeer

Je zegt dat je mijn mening respecteert, maar tóch blijf je nog éven zeggen dat het goed voor mij zou zijn om me tot Jezus te wenden....
Nu weet ik dus niet wat jij onder respecteren verstaat, maar zoals jij het doet is het in mijn ogen geen respect.

Ik had veel verdried toen ik christen was, ik voelde me nutteloss en had het gevoel dat ik niks goed deed, ik wandelde niet met god (zoals ze dat allemaal zo mooi noemden in de gemeente)en dáár voelde ik me dan weer schuldig over.
En toen ging ik nadenken, wie houd ik nu eigenlijk voor de gek, mezelf of een god...?
Het is tenslotte een "geloof" en niet en niet iets wat echt hóeft te zijn.
Dus ik heb toen voor mezelf gekozen en dat deed me goed.

En wie is "hij"...?
Wat ik al in een andere topic zij, ik geloof niet in een god, bijbel, hemel of hel, dus geloof ik ook niet dat "hij" mij aan het mislijden is!

Ik vind het ook maar dreigend klinken allemaal, je zecht in een andere topic dat jullie niet geloven vanuit angst, maar als ik niet beter wist, dan had ik van jou reactie behoorlijk bang geworden!

Ik bewandel mijn eigen weg en als jij dat niet respecteert is dat jammer, ik respecteer de jouwe wel en hoop ook dat je vind wat je zoekt!

Groeten
Sijtske

Wouter zegt:

29 september 2010 | 21:45

Citeer

Nee Sijtske het is absoluut niet dreigend bedoelt alleen maar waarschuwend want ik proef heel veel verdriet bij jouw van wat jouw beleving is geweest in de kerk waar je bent geweest en dat spijt mij echt want ik ken God vanuit een ander licht en dat is dat je mag zijn zoals je bent.

Vergeef het mij als ik je heb beledigt maar ik weet dat God ook zoveel van jouw houdt dat Hij wil dat je tot Hem keert en daardoor mag weten dat Hij een diepe intense relatie met je wil

Daarom is mijn oproep om je tot Jezus te keren. ik geloof diep in mijn hart dat je dit zelf ook wel weet. Daarom zal er nu ook iets/iemand in je zeggen dat het dreigend is. Maar de mens Sijtske proeft wel de liefde naar haar toe volgens mij.


Wouter

Sijtske zegt:

29 september 2010 | 21:46

Citeer

Hoi moniqeu,
Ik dácht altijd dat er maar 1 weg was, maar er zijn er dus tóch meer en ik ben blij dat ik ook de andere weg gevonden heb.

Sijtske

jan hartman zegt:

29 september 2010 | 21:53

Citeer

Beste Sijtske,

Je bericht hier heb ik eens aandachtig gelezen.
Ik kan me, je keus zo goed voorstellen, want je bent waarschijnlijk teleurgesteld in christenen?
Is dat de achterliggende gedachten bij je, waardoor je een andere weg bent gegaan?
Misschien heb ik het mis.

Op je 16e gedoopt.....

Was toentertijds toch een persoonlijke keus.
En nu ben je heks......

Ook ik respecteer je, omdat je net als ik en trouwens alle mensen, waardevol zijn.

Ik zal graag eens persoonlijk met je willen spreken, zo van hart tot hart zeg maar.

Weetje, Wouter en ik putten uit de Bron, die echte Leven geeft!
Die Bron is Jezus Christus!De Zoon van God, die nooit iemand teleursteld. Hij heeft ons, nog nooit teleur gesteld.

Misschien heb je nog wel een bijbel, ga eens gewoon lezen.
Begin eens met het Marcus evangelie.

Weetje, waarom ik dit zeg/schrijf?
De eerste volgelingen van Jezus Christus, zijn nooit teleurgesteld.

Echt je hebt Jezus Christus nodig voor jou leven hier en straks.
Het Leven met Hem, die Zijn Bloed gaf aan het kruishout op Golgotha, is ook voor jou bedoeld.
De opstandingskracht van Jezus Christus is er ook voor jou.

Begrijp me goed, Wouter en ik, velen met mij, hebben het goede met je voor.

We zien je zitten, we zien je staan!
Dit komt uit ons hart, die bewogen is met een heks!Die bewogen is met Sijtske

Wouter heeft mijn mailadres, we zijn bereid om jou verhaal, jouw leven aan te horen.

Het gaat ons niet om een kerk, kring, geld, macht.
Het gaat om jou,die in Gods Ogen en in die van ons Waardevol is.

Hartelijke groet,
Jan

monique kooistra zegt:

29 september 2010 | 21:57

Citeer

Heej Sijtske,


Idd zijn er meerdere wegen, maar er is maar 1 weg tot behoudenis! die andere wegen,die leiden ergens naar toe, daar willen we echt niemand hebben!

Hannie zegt:

29 september 2010 | 21:59

Citeer

In Gods ogen ben jij waardevol Sijtske

Hij kent jou door en door..

Hij heeft je lief zoals jij bent


Voordat je verwekt werd,
kende Ik je al
Jeremia 1:5

Sijtske zegt:

29 september 2010 | 22:00

Citeer

Jullie zijn allemaal heel lief en bedoellen het goed. Maar ik was hier om een discussie te ontketenen, over wat voor jullie nu het `gevaar` is van het occulte, daar heb ik nog geen antwoord op gehad.

Waar jullie volgens mij nu alleen maar aandenken en mee bezig zijn is, dat ik eigenlijk wanhopig op zoek ben naar iets.
Dat laatste klopt, maar ik weet al zeker dat ik het niet vind via jullie weg en dat ik een andere weg zal bewandelen om mijn doel te bereiken!

En em.... het enige `iets of iemand` die van binnen wat zegt is mijn eigen onderbewuste, intuïtie, kracht, licht, hoe je het ook maar wil noemen en daar vertrouw ik meer op dan op een geloof.

Jammer dat jullie niet gewoon een discussie aan willen gaan, ik had dat erg interessant gevonden.
Dan had ik ook mijn ervaringen met het `gevaarlijke` occulte kunnen vertellen.
Helaas.

Groeten Sijtske

Sijtske zegt:

29 september 2010 | 22:03

Citeer

Hoi Hannie,
In de ogen vqan mijn moeder ben ik óók waardevol en dat zegt me veel meer dan dat een god dat doet.

Nogmaals, ik ben niet bang, angstig of wanhopig.
Hoef ook niet gered te worden of behoed voor "het kwade" en zit al helemaal niet met dingen in de knoop.
Ik ben een vrouw die weet wat ze wil en ook precies weet wat ze zegt!

Groetjes
Sijtske

Tsjerkje zegt:

29 september 2010 | 22:09

Citeer

Hoi Sijtske,

Ik geloof niet in God de Vader , (de Vader van Jezus Christus, de God van Abraham, Izaak en Jacobuit) uit angst... Nee, ik geloof in Hem... Ik houd van Hem.
Hij houdt zielsveel van mij! (óók van jou!!!)... Hij gaf het liefste wat Hij had, Zijn enige Zoon... simpelweg omdat Hij de jou en mij (de hele wereld) wil redden van de dood.
Op Golgotha, bij het kruis, liet Hij die gigantisch grote, voor ons mensen niet te bevatten liefde zien. Uit liefde gaf Jezus zichzelf. Hij nam Gods toorn voor onze zonden op zich en stierf een verschrikkelijke dood. Het bloed van Jezus stroomt over de aardbol, voor jou, voor mij... voor ieder mens. Het bloed stroomt over ieder mens, om ons te redden van de dood, om ons te helen, te reinigen van onze zonde. Dankzij dat reinigende bloed kunnen wij naderen tot God de Vader!
(En weet je... Jezus is weer opgestaan... Hij LEEFT !!!)

Alleen...
We moeten er wél iets voor doen... erkennen dat Jezus voor onze zonden is gestorven. Hem danken voor wat Hij voor ons heeft gedaan... dan kunnen bij God de Vader komen. Hij ziet ons dan door het bloed van Jezus.
Wanneer we in Gods nabijheid zijn kunnen we écht leven... leven in vrijheid... door GENADE... dankzij de grote liefde van God de Vader en het feit dat Jezus alles (Zijn leven) heeft gegeven om ons te redden van de dood.

1 Joh. 5: 11 en 12 zegt:
'God heeft ons eeuwig leven geschonken en dat leven vinden we in zijn Zoon. Wie de Zoon heeft, heeft het leven, wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.'

Ik heb zelf (alweer bijna twaalf jaar geleden) een ontmoeting gehad met Jezus. Hij heeft mij letterlijk in mijn nekvel gegrepen... als Hij dat niet had gedaan had ik nu niet meer op deze aardbol rondgelopen.
Om het niet te lang te maken;
Ik heb toen het échte LEVEN gevonden. Dankzij Jezus kan ik écht LEVEN. Voor die tijd leefde ik mijn eigen leventje, zonder Jezus, maar ik kan je zeggen dat was niet het échte leven. De geciteerde tekst zegt het ook al. Nu leef ik écht. Jezus geeft het échte leven... eeuwig leven, dankzij geloof in Jezus.

1 Joh. 2 vers 24 zegt: 'Zorg ervoor, dat de boodschap die u van het begin af gehoord hebt, in u levend blijft. Als dat het geval is, zult ook u één blijven met de Zoon en de Vader. en dit is wat Hij ons beloofd heeft: het eeuwige leven.'

Zonder het geloof in Jezus (de bron van het leven, het levende water) is er geen leven. Nu niet het échte leven, en na dit leven zeer zeker ook niet (slechts de plek waar Wouter over schrijft, waar hij jou niet wil hebben).

Sijtske, ik bid voor je dat ook jij het échte leven zult vinden.

Ik wens je Gods zegen,

Tjerkje Broersma

Wouter zegt:

29 september 2010 | 22:10

Citeer

Wat betreft de discussie, je weet dat de bijbel daar zeer duidelijk over is zoals in :

Leviticus 20:6
6 Ook wie zich met geesten en schimmen inlaat zal ik straffen en uitstoten. 7 Zorg ervoor dat jullie heilig zijn, en blijf heilig, want ik ben de HEER, jullie God

Jeremia 27:9
9 Luister niet naar je profeten, waarzeggers, droomuitleggers, wolkenschouwers en tovenaars

Leviticus 19:26
26 Eet geen vlees waar nog bloed in zit. Laat je niet in met waarzeggerij en wolkenschouwerij. 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER. [27–28] 28
29 Ontwijd je dochters niet door hoeren van hen te maken, want dan verspreidt de ontucht zich onder het volk en zal er in het hele land zedeloosheid heersen. 30 Neem steeds mijn sabbat in acht en heb eerbied voor mijn heiligdom. Ik ben de HEER.
31 Raadpleeg geen geesten en schimmen van doden. Wie zich tot hen wendt, verontreinigt zichzelf. Ik ben de HEER, jullie God

Laat dit gewoon heel duidelijk zijn want dit is Het Woord van God en dat laat wat betreft occultisme geen ruimte. En je hoeft ook niet wanhopig en bang te zijn maar het is zoals Hannie zegt, en dan weet ik ook wel dat jouw Moeder je waardevol vindt want ben je ook maar diegene die jouw ook waardevol vindt kan je het eeuwige leven vol van liefde geven en dat kunnen wij of je Moeder (met alle respect) niet.
Daarom schrijft Monique terecht over die ene Weg. Want ja, je hebt gelijk er zijn meerdere wegen maar de juiste weg is de Here Jezus en niets en niemand anders
Volg de stem van God en roep de naam van Jezus aan en laat God toe om jouw te laten voelen wat het is om Hem te ervaren.

Wouter

Jasper zegt:

29 september 2010 | 22:32

Citeer

Sjitske,

Een van de verschillen tussen het christendom, dan bedoel ik vooral de persoonlijke relatie met onze schepper en niet wat mensen onderling elkaar aan (kunnen) doen, en het occulte, bij jou de hekserij is de werkelijke vrijheid.
Je hebt nu alleen ervaring met het de rug toe keren van het geloof in God, dit zal jou waarschijnlijk niet zwaar zijn gevallen (of heb ik het mis?),want God geeft ons de vrijheid om te kiezen.
Ik weet zeker dat als je nu de hekserij zou verlaten en weer ontdekken en aannemen dat God inderdaad jou schepper is dan kom je in de problemen. Dan zul je merken hoe gebonden je nu bent in de weg die je bent ingeslagen. Dat is ook wat Elly Loos vanuit haar ervaring kan vertellen.


Jasper

Petra zegt:

29 september 2010 | 22:48

Citeer

Lieve Sijtske,

Ik heb tot 2x toe een collega gehad die heks waren.Ik kon goed met ze opschieten. Tot dit jaar had ik een manager die satans kind geweest was.Hij vertelde mij zijn verhaal.Is tot bekering gekomen,en gaat sinds dien een harde strijdt aan met die leden, want hun eeuwige verlorenheid vindt hij vreselijk.
Ik begrijp echt dat je teleurgesteld bent in"christenen" Ook ik heb daar ervaring mee.Maar ik heb zelf zo vreselijk veel meegemaakt,dat ik juist daarom weet,vest op mensen en prinsen geen vertouwen,want je zult er nimmer heil bij vinden.Die heksen zagen hoe en wie ik was,natuurlijk heb ik wel met ze gesproken.Eerlijk gezegt,voordat ik wist dat ze dat waren,voelde ik het aan,het vormde voor mij een bedreiging. Ze zeiden,wij zijn gewoon vriendelijke mensen hoor.Dat waren ze ook,net als jij. ik val je niet aan hoor,want wie ben ik om dat te doen? Er zijn vele wegen,maar de Here Jezus zegt,Ik ben de weg,de waarheid en het leven. Al wie tot Mij komt zal nimmermeer in de duisternis leven.Het gaat om jouw behoudt, en net als je moeder respecteren we je. Net als ik mijn 2 zonen die niet meer naar de kerk toegaan.Als mensen echt niet willen,is iedere discussie zinloos,en kun je alleen maar voor ze bidden.Dus,dat zal ik voor je doen Sijtske.Er is een Weg ten leven,en er is een weg die tot de dood leidt. En jij mag gewoon die keuze bepalen.Ik houd van je,en heel veel mensen met mij.Heel veel liefs en sterkte. (Mijn zonen zijn nu 46 en 44 jaar.Getrouwd. Mijn dochter is 47.)

Sijtske zegt:

29 september 2010 | 22:51

Citeer

Die bijbel vind ik niet zo interessant, maar wat vind je ZELF...?
Het lijkt wel alsof jullie geen eigen mening meer hebben en alleen maar alles uit de bijbel halen.

Alles wat jullie hier vertellen, is mij ook verteld door de mensen van de gemeenthe waar ik toen heen ging, maar ik vroeg me tóen al af wat hun nu zélf dachten.

En der is niet "maar 1 weg" Júllie vinden dat er maar 1 weg is, maar vraag je het aan een boeddhist, Hindoe, moslim of welk ander geloof zouden zij hetzelfde zeggen (alhoewel ik dat bij boeddhisten en Hindoes niet eens zeker weet).

Ik ben tot geloof gekomen vanuit wanhoop, ik werd erg gepest op de middelbare, had geen vrienden en was altijd alleen.
Ik was ook al wel "op zoek" en vond dus mijn gemeente.
Het leek een warm bad, en er waren jongeren van mijn leeftijd die me gewoon aardig vonden! Een nieuwe wereld ging voor me open!
Maar gaandeweg werd ik steeds ellendiger, wat ik al zij, ik had het gevoel dat ik niet leefde zoals god het van me wilde, ik wou heel veel dingen doen, maar ik vond dat ik veel dingen niet kón doen omdat dat dan tegen het geloof in zou druisen, wat lijde tot veel ellende frustraties en een depressie.
Toen ging ik verhuizen naar een andere stad, ik kreeg een ander leven en ik kwam op een plek terrecht waar ook jongeren waren van mijn leeftijd die me óók aardig vonden en me namen zoals ik was en ze geloofden niet eens! voor de 2de keer ging er een wereld voor me open. Ik kon nu ook weer doen wat mijn gevoel me ingaf en ik fleurde weer helemaal op!
Ook mijn ouders waren er blij mee dat ik de keuze had gemaakt om deze nieuwe weg in te slaan! Ze hebben me het nooit direct verteld toen ik nog vollop met mijn geloof bezig was (wel door laten schemeren) maar mij dat zelf laten ontdekken.
Deze weg volg ik nog steeds en als ik deze wegf niet was ingeslagen weet ik zéker dat ik mezelf niet zo had ondwikkeld als dat ik zou zijn als ik nog in jullie god zou geloven!

Ik kan nog op van alles reageren, maar ik denk dat we er niet uit komen.
En das ook het mooie van mensen die geloven: ze weten wáár ze in geloven en het is ook ook mooi om te zien hoe mensen vol overtuiging kunnen praten over hun geloof en standvastig zijn.
Dat respecteer ik echt enorm altijd!

Blessed Be.
Sijtske

P.S
Misschien wíl ik wel helemaal geen eeuwig leven en is de liefde van mijn Moeder me wel veel meer waard dan dat.......
Dat kan ook nog!

monique kooistra zegt:

29 september 2010 | 23:59

Citeer

Ok, wat ik zelf vind.

Zelf vind ik en ervaar en heb ik ervaren dat Jezus leven geeft en ook de enige is die dat kan geven..

Mijn leven is een hel geweest, bij getuigenissen kan je dat beknopt ook lezen. Heb 13 jr in de Psychiatrie gezeten samen met hele zieke mensen achter slot en grendel, letterlijk..en zou volgens de artsten nooit, nooit meer beter kunnen worden. Lichamelijk was er ook niet veel van me over. de satan had me in zijn macht.

Heb van alles geprobeerd om het maar zonder God te kunnen doen en dat lukte gek genoeg ook.. had m niet nodig vond ik terwijl ik ook net als jij, jong ben gedoopt.

Maar halleluja, dank zij lieve mensen o.a. ook wouter en anja die net als nu bij jou, vastberaden mij die ene weg voorhielden, Jezus en Jezus alleen,keer op keer. kon ik Zijn roepstem niet meer weerstaan en uiteindelijk Heb ik Jezus aangeroepen vanuit een isoleercel binnen de ggz. Ik was gered volgens de bijbel, want had Jezus(wederom)aangenomen in mijn leven maar het werd ook zichtbaar dat Jezus leven geeft. Ben weer helemaal gezond geestelijk en lichamelijk, ik werk,en ben vrij van welke binding dan ook!!

Nu weet ik vanuit het diepst van mn hart dat alleen Jezus de weg de waarheid en het leven is.. doordat Hij dit wonder in mijn leven heeft gedaan. en daardoor wil ik alleen nog maar Zijn wil wil doen.en dat is, Zijn geliefde kinderen, dus ook jou, te vertellen dat Hij alleen, Redding biedt. ook al wil je dat nu helemaal niet, hoop en bid ik dat er vele mensen op je pad komen die dit blijven zeggen tegen je, waarom? omdat t waar is.


En stiekum denk ik dat je dit allemaal ook wel weet...
groetjes,
monique

Petra zegt:

30 september 2010 | 00:59

Citeer

Lieve Sijtske

Ik geef je nog een ding door.

Marcus 16-16 Waar de Here Jezus zegt: Wie gelooft en zich laat dopen,zal behouden worden,maar wie niet gelooft,zal veroordeeld worden.

Jij mag die keuze maken.Niemand verplicht je daartoe.

Lieve groet,

Petra

Sijtske zegt:

30 september 2010 | 10:24

Citeer

Ik heb mijn keuze gemaakt!!!!!


Het pad wat ik NU volg zal ik de rest van mijn leven blijven volgen!
Die depressie die ik heb gehad toen ik wél in god geloofde wil ik nooit meer terug!
Ik ben nu gelukkig en ik wéét idd. alles wat jullie zeggen vanuit de gemeente waar ik bij zat.
Als ik jullie dingen allemaal ook zo lees komt er ook weer een klein beetje paniek omhoog en weet ik weer waarom ik mijn pad in ben geslagen!
Een ook een 2de keer kiezen voor een depressie zie ik niet zitten!

Ik wens jullie heeeel veel geluk op jullie pad en ik vind het fijn dat het pad wat jullie volgen jullie voldoening geeft, iedereen heeft zijn pad en ik weet zéker dat het pad wat jullie volgen voor jullie het juiste is!
Voor mij is dat een ander pad maar ook mijn pad is voor mij weer de juiste!
En als we dat gewoon allemaal van elkaar respecteren zal het een mooie wereld worden!!

Blessed Be
Groetjes Sijtske

monique kooistra zegt:

30 september 2010 | 10:53

Citeer

Be blessed! en ik zegen je in Jezus Naam Sijtske!

Wouter zegt:

30 september 2010 | 11:08

Citeer

Sijtske,

Ja zeker zal ik je keuze respecteren maar ik blijf het jammer vinden dat je niet nog één keer naar de stem van God wilt luisteren.

En ja, ik kan mij voorstellen dat je een vorm van lichte paniek voelt want ik blijf erbij dat je ten diepste wel beter weet. Ik heb zo het vermoeden dat er veel verkeerde, kromme beinvloedingen plaats hebben gevonden bij jouw. Weet dat de boze er steeds op uit zal zijn om jouw via je gevoelens te laten denken dat je goed bezig bent maar de bijbel leert ons simpelweg anders.

Nu weet ik da je dan gaat zeggen dat wij geen eigen mening hebben maar geloof mij dat wanneer ik dit zeg ik wel degelijk mijn eigen mening hier in projecteer. Ik ben het nu eemnaal eens met de woorden van God.

Nog één keer wil je dringend en met klem, voor het te laat is, vriendelijk verzoeken om je te wenden naar de Here Jezus en ervaar dat Hij geen dwingeland is die je niet laat zijn wie je bent maar dat Hij iemand is die je ten diepste wil laten zijn wie je ECHT bent.



Weet dat wij via deze website er eltijd voor je willen zijn. Wij blijven voor je bidden en ik hoop dat je mag gaan inzien dat de weg naar ware vrijheid de weg van Jezus is.

Met vr. gr.:

Wouter

Sijtske zegt:

30 september 2010 | 11:25

Citeer

Dank je wel wouter, ijn om te weten dat er mensen aan mij denken.

En het is niet te laat, als alles ophout te bestaan weet ik dat ik een goed leven heb geleefd en dat ik terug kan kijken op een mooi leven!

Dank jullie voor jullie medeleven maar ik leef hier mijn eigen leven en daar ben ik heeel erg gelukkig mee!

Het is goed zo :-D
Blessed Be!
Sijtske

JK zegt:

30 september 2010 | 12:31

Citeer

Hoi Sijtske,

Paniek en verwarring is wat ik lees en proef bij jou Sijtske.
Dat is heel herkenbaar en zeker niet raar en erg. Het is God die je diep van binnen nu aanraakt en je aanspoort om contact met Hem te maken. Hij wil JOU leren kennen en JOU laten zien wie je nu werkelijk bent en mag zijn. Het is dan aan jou of je dat dan ook aan wilt nemen. Maar geef God een eerlijke kans om in ieder geval nog even met je te kunnen praten. Luister eerst en nog eens opnieuw Hem en ga dan de weg die je denkt te willen gaan.
Het gevoel wat jij vroeger had, van je moet zoveel en je kan het niet goed doen, is ook helemaal niet vreemd. Je heb tijd nodig om te beseffen dat je goed bent zoals je bent en niet alles even goed hoeft te doen zoals je denkt dat het zou moeten of zoals anderen je willen laten geloven. Je mag zijn zoals je bent met al je gebreken en je tekortkommingen Sijtske!
Zelf doe ik ook nog steeds niet wat God eigenlijk van mij vraagd, en wat anderen mij opdragen te doen in Zijn naam, maar ik leer te accepteren dat ik niet perfect hoef te zijn en alles kan doen zoals het zou moeten. Ik geloof dat ik daarin nog kan en mag groeien.

Ik worstel nog vaak met het gaan van de juiste weg, want ook ik heb eens een pact gesloten met satan, mede uit teleurstelling in God en in de mensen om mij heen, niet beseffende wat een vernietigende kracht daarachter zit. Maar God heeft mij aangeraakt (ik raakte in paniek en in verwarring) en heeft tegen mij gesproken, via andere mensen, via Zijn woord en via de stilte. Nu wil ik Hem echt leren kennen en weten wie ik werkelijk ben.
Dit wilde ik gewoon even met je delen.

Wees gezegend Sijtske.

Jeannette

Sijtske zegt:

30 september 2010 | 13:51

Citeer

Jullie slaan nu door!

Jeanette, waar maak jij uit op dat ik in paniek ben en verward...?

Ik heb helemaal geen "pacht" gesloten met satan [want OOK ik heb eens een pact gesloten met satan] sterker nog, ik gelóóf niet eens in een satan!
Mijn Leven is goed nu, ik voel me sterk en weet dat ik er ga komen, op MIJN manier!
Nog nooit ben ik zó zeker geweest van mijn zaak als de afgelopen jaren!
Het gaat nu goed met mij en er is niets wat dat gaat veranderen!
Ik voel nu dat ik er meer mag zijn en het waard ben om te leven dan toen ik christen was!

Voor mij is deze topic gesloten.
Ik wens jullie alle goeds voor jullie komende leven en hoop dat jullie vinden wat je zoekt!

Blessed Be!
Sijtske
Heks en Levensgenieter!

Petra zegt:

30 september 2010 | 14:10

Citeer

Laten wij gewoon alleen maar met zijn allen bidden voor Sijtske.Er staat in Gods woord dat wij mensen moeten trekken met koorden der Liefde uit de macht van de duisternis.
Geloof& Hoop maar de meeste is de Liefde.Liefde kan ook zijn ,loslaten! Zij wordt hier hopeloos van!Dat is toch ook niet de bedoeling?

(Ik word geblokkeerd ,ieder keer is mijn wachtwoord, niet goed.) Het is zinloos om weer een nieuwe aan te vragen.

Leon zegt:

30 september 2010 | 19:10

Citeer

beste allemaal,
ik heb de discussie even een klein beetje gescimt,
en het lijkt wel alsof iedreen meer bezig is met zijn getuigenis afleggen dan met daad werkelijk de vragen beantwoorden, ik ben van huis uit christelijk opgevoed, maar heb mij hier weer bij neer gelegd op mijn 16e omdat het mijn prive leven in de weg staat.

volgens de bijbel mag ik niet zijn wie ik ben, ik ben bi seksueel en zag een tijdje terug ee naflevering van jong, dit is een programma van de EO met manuel venderbos. goede presentator overigens.
deze aflevering ging over christelijke homo\'s opvallend was dat 1 van de 3 geintervieden mannen echt uit durfde te komen voor zijn seksuele geaardheid. hierdoor had hij wel veel ruzie met zijn ouders.
de 2e wilde hetero worden, hetero word je volgens mij niet, maar goed... dit moest volgens hem van god.. oke niet mijn ding maar ga je gang.
en de 3e wilde dominee worden en moest daarom cibaat gaan leven. dit houd in, niet verliefd worden, geen seks en zeker niet gaan trouwen. ik is in de kerk waar ik heen ging pas sinds kort het homohuwelijk toegestaan... hoezo god van liefde???
waar liefde is, moet gods zegen zijn en liefde tussen wie en of wat is een ander verhaal zolang het niet buiten de wet loopt uiteraard.

dit is slechts 1 voorbeeld, ik zal nog een voorbeeld geven van heel dicht bij.

een paar jaar geleden ben ik behoorlijk depresoef geweest, en in het bezit geweest van een demoon, geloof mij dat is echt niet leuk. dit had alleen 0,00 te maken met god of met de occulte wereld. ik heb volgens anderen een spiirituele gave, zelf wil ik dat niet bevestigen. maar door dat er in die periode vooraf dingen om mij heen gebeurde ben ik down geworden. mijn geest was zwak en een demoon kan daar makkelijker bij. als je een sterke geest hebt is dat moeilijker, een jongerenwerker een goede vriendin waren de gene die mij hier boven op hielpen, daar komt geen god bij kijken, ook niet indirect. ik moet van huis uit geloven in god. maar de ware god en het ware geloof zit voor mij in vriendschap. dit kun je ook niet zien en is ook niet materialistisch maar of jenu christen bent of heks of van mijn part moslim, zonder vrinden en familie kun je echt niet leven. de bijbel zegt dit ook!! heb u naaste lief zoals u zelf. maar de bijbel belemert je soms erg in het leven, daarom laat god je zelf de kueze maken geloof in mij, of niet. doe je dat wel! super doe dat vooral!! als je je daarbij goed voelt is mijn respect groot voor je
maar als het niks toevoegt aan je leven, wat heeft het dan voor zin? klies dan niet voor het christendom (het is tenslotte geen sekte ofzo) maar blijf altijd dicht bij jezelf.
live your life now don\'t think about the future (john lennon)
mocht u met mij in discussie willen dan ga ik die zeker aan proberen zo snel mogelijk te antwoorden.

leon & mijn getuigenis

emanuel zegt:

30 september 2010 | 19:29

Citeer

Ik ga morgen ook naar die getuigenis toe.
Ik weet dat ik bij God in veilige handen ben omdat Jezus voor mij stierf en door het bloed van jezus christus zijn wij gereinigd en gezuiverd.

Gr. Emanuel

Wouter zegt:

30 september 2010 | 19:53

Citeer

@ Leon,

Volgens mij heb je niet door dat wij wel degelijk antwoord geven op vragen die naar ons toe komen. Maar zoals jullie ons verwijten dat wij niet luisteren kan ik eigenlijk het zelfde zeggen. Wat wij naar iedereen toe ventileren is wel degelijk uit de bijbel ja, maar ook wel terdege een mening waar ik volledig achter sta.

En hoe je het ook wendt of keert ooit zal die dag komen dat elke mens zal moeten erkennen dat Jezus wel degelijk realiteit is. Ik heb de meningen die jij opschrijft allemaal al zo vaak gehoord maar er zit alleen maar een eigen ik denken in en niets maar dan ook niets geen denken voor/over anderen. Want weet je, jullie roepen alleen maar dat de mensen om jullie heen er zijn om jullie iets te geven maar ik kan je wel vertellen dat daarin ook ooit een dag zal komen dat je niemand om je heen zult hebben. En dan komt de vraag: heb je voor Mij geleefd, of alleen maar voor je eigen genoegen.

Voor wie werkelijk de stem van God wil verstaan is er alleen maar vreugde en totale echte vrijheid bij God en werkelijk niet bij mensen of bij je zelf.
Hoe vaak stellen mensen je wel niet teleur..? Of hoe vaak stellen we ons zelf wel niet teleur...?

En ook je opmerking dat je volgens de bijbel niet jezelf mag zijn...sorry hoor dan heb je werkelijk echt helemaal niks van de bijbel begrepen. Door de gehele bijbel heen lees ik dat God juist de mensen hun zelf wil laten zijn. Er staan genoeg voorbeelden in de bijbel waarin Jezus zelf de mensen boven zich uit laat stijgen. Maar tja....als je de bijbel daarintegen gaat gebruiken om je gelijk te halen dan is het de hoogste tijd dat je de bijbel eens gaat lezen met een open oog...!!!

Geloof mij beste Leon wat betreft homofilie of bisexualiteit kan ik je vertellen dat ik mensen ken /heb gekend die met deze gevoelens omliepen en die hadden het niet makkelijk ja. Maar hoe je het ook wendt of keert het is tegen de wil van God.

Het is goed zo. Je weet diep in je hart wel beter beste Leon. Ik zal voor je gaan bidden opdat je werkelijk zult gaan zien dat Jezus iemand is die echte liefde is en niet het zachte ei waar velen Hem voor houden. Dit weet ik uit eigen ervaring. Ik heb en nogal bewogen leven achter mij van drank en geweld maar ik weet dat ik de moed het genomen om de uitdaging van Jezus aan te gaan. Ben jij mans genoeg om Jezus uit te dagen...?

En wat mij ook opvalt is dat je schrijft over demonen...je weet dus nu uit eigen ervaring dat die er ook zijn. Hoe zou je denken dat dit dan kan...?
Geloof mij beste Leon, zoals demonen bestaan zo bestaat Jezus ook en Hij en alleen Hij kan mensen vrij maken van alles wat hun bindt.

Met vr. gr. :

Wouter Weistra

Henk zegt:

30 september 2010 | 21:59

Citeer

Dag Sijtske,

Ik heb je interesse gelezen en je dilemma om te komen. Ik kan je morgenavond ophalen en thuisbrengen wanneer je in een straal van 1,5 uur rijden vanaf Grootegast woont (dit ivm mijn werktijden). Ik sta voor je anonimiteit in wanneer je dat op prijs stelt. Laten we via info@etf4u.nl met elkaar in contact komen en niet de gegevens uitwisselen via bovenstaande box.

Mvrgr

Henk

arjanenrenata zegt:

1 oktober 2010 | 08:12

Citeer

Hallo Sijtske,

Als je een echte heks bent dan weet je dat je niet goed zit.
De keuze die jij maakt daar kan ik niet achter staan en dus ook niet respecteren. Ik respecteer je wel om wie je bent. Heb je het christelijke geloof vaarwel gezegd om de mensen of om God, waar het uiteindelijk om draait?

Ik ben zelf niet in de gelegenheid om te komen maar als ik jou was en je bent zo overtuigd van je stap dat ie goed is dan zou ik toch gaan vanavond. Wie weet geeft het nieuwe inzichten.

Het laat je blijkbaar niet los. God blijft roepen en wacht als een ECHTE vader op zijn kind totdat je bij Hem terugkomt. Onze Papa verafschuwt de zonde maar degene die de zonde doet, die heeft Hij lief.

Ik ken je wel niet maar ik hou van je als een zus. Welkom thuis!

Arjan

leon zegt:

1 oktober 2010 | 10:35

Citeer

@ wouter,

moet daad werkelijk iedereen geloven in god?
ik voel mij prettiger om te geloven in mijn vrienden en er voor hun te zijn net als zij voor mij... en waarom is homofilie in gods ogen fout als hij van iedereen apart houd? dat is toch geen god van liefde? of ben ik nou gek ?

ik hoop op een reactie.
groet Leon.

emanuel zegt:

1 oktober 2010 | 15:09

Citeer

zijn er miss ook mensen die vanuit dokkum of omstreken die daar ook heen gaan? Zou ik miss mogen mee rijden met die gene? Dont worry de benzine betaal ik wel.
Gr.Emanuel

Henk zegt:

1 oktober 2010 | 16:01

Citeer

Emanuel,
advies om even met het tel no te bellen die onderaan de flyer/advertentie staat. Zij weten waarschijnlijk of er mensen uit je regio van plan zijn te komen.
mvrgr Henk

Wouter zegt:

1 oktober 2010 | 16:24

Citeer

@ Leon,

Nou, dat iedereen in God MOET geloven zeg ik niet alleen kom ik gewoon uit voor datgene wat ik met alles wat ik in mij heb geloof. En als jij in je vrienden wilt geloven dan is dat jou keuze daar hoor je mij niet over alleen denk ik , en daar gaat het tenslotte om, dat je geen goeie keuze maakt...!

En God is juist een God van waarachtige liefde omdat Hij nu al aangeeft dat Hij dat gewoonweg niet wil (homofilie). Dus daarom is God de God van liefde zo sta je straks absoluut niet voor een verassing, nu al helemaal niet meer.

Met vr. gr.:

Wouter

Tsjerkje zegt:

2 oktober 2010 | 13:15

Citeer

Leon,

Wouter zegt niet dat je MOET geloven in God. Ik zeg het ook niet.
God zegt het !!
God zegt het in zijn geboden... God zegt het in heel zijn Woord (= de Bijbel).

Wil je weten wie en hoe God is... kijk dan eens naar Jezus. Lees dan in het Nieuwe Testament eens het Johannes-evangelie. Daarin zul je ontdekken wie Jezus is. Jezus is Gods Zoon, het evenbeeld van De Vader.

God gebied ons om te geloven.
In 1 johannes 3 vers 13 staat: 'Dit is zijn (God's!) gebod: dat we geloven in de naam van Jezus en...

Geloven is vertrouwen.
Geloven is putten uit de bron van levend water. Levend water wat we nodig hebben om écht te kunnen LEVEN.
Wanneer je niet eet en drinkt ga je dood.
Voorbeeld: je hebt dorst, je tong kleeft aan je gehemelte. Je komt bij een kraan waar water uit stroomt. Door te gaan drinken uit de kraan wordt je dorst gelest en kun je leven. Je MOET dus drinken om te kunnen leven. Wanneer je weigert om te drinken zul je uiteindelijk sterven van de dorst.

Jezus is de bron... Hij geeft leven. Weiger je in Hem te geloven... dan ... is er geen leven. God houdt verschrikkelijk veel van ons, óók van jou Leon, Hij wil dat je leeft. Hij gebied jou dus te geloven (te vertrouwen!) in Zijn Zoon Jezus Christus. Doe je dit dan ontvang het échte leven.

Wie of wat je bent is niet belangrijk... Hij houdt van je zoals je bent. Hij wijst niemand af.

Maak een keus!

Groeten,
Tjerkje Broersma

Leon zegt:

5 oktober 2010 | 21:53

Citeer

@ tjerkje en wouter,

ik hoef dus niet te geloven in god, maa rals ik dat niet doe dan heb ik ook geen leven?
wie god nu precies is zou me een zorg zijn... en ik weet echt wel dat er een hogere macht is :) kheb zelf een engel gezien en ben paranormala begaaft volgens andere, JA kan daadwerkelijk spirituele wezens zien, en er mee communiceren.
misschien juist daarom ben ik zo naief, maar ik ga geen keuze maken omdat ik dan vrijheid moet inleveren. ik WIL LEVEN en niet inleveren ;) dus dan is er voor mij geen god zoals jullie die zien.
wel zou ik graag een keer met jullie hier over door praten onder het genot van een lekker drankje ofzo gewoon face to face omdat ik wel geintereseerd ben in geloven (ieders geloof) ik hoop dat jullie ook interesse tonen. en wil graag weten hoe ik met jullie in contact kan komen. met vriendelijke groet.
Leon schriemer

arjanenrenata zegt:

5 oktober 2010 | 23:36

Citeer

Jezus alleen maakt je vrij en Hij is de Weg, de Waarheid EN HET LEVEN! Dus Leven en Vrijheid. Wat wil je nog meer?

Groet, Arjan

Sijtske zegt:

5 oktober 2010 | 23:55

Citeer

Géén god waar ik mijn vrienden niet het belangrijkst mag vinden en die zecht dat hij een god van liefde is omdat hij Biseksualiteit gewoon niet toestaat.....

Ik wil EIGEN keuzes maken en niet constand in mijn achterhoofd willen denken wat god er wel niet van zou vinden.
De enige die beslist over MIJN leven ben IK!

Wat Leon ook al zij, ik wil LEVEN en uit eigen ervaring weet ik dat mij dat NIET gaat lukken als ik in jullie god ga geloven.

Blessed Be.
Sijtske

Wouter zegt:

6 oktober 2010 | 07:47

Citeer

@ Leon,

Uiteraard wil ik ook wel eens met je van gedachten wisselen over de God die ik dien. En om contact met me te krijgen kun je ,of een mail sturen naar info@etf4u.nl of je mag me ook bellen en mijn nummer is 06 - 46 48 49 50.

@ Sijtske,

Weet je Sijtske in wat jij nu allemaal opnoemt zit hem nou juist de "kneep" het waarachtige leven ligt bij diegene die jou laat leven. En dus niet bij het vallen en opstaan van je eigen denken. Want hoe we het ook wenden of keren we kunnen niet denken zoals God wel kan.

Juist onder de leiding van God ben je echt vrij en niet de op een weg van hekserij, biseksualiteit enz. enz....

De vrijheid die elk mens zoekt, en volgens mij zijn we het daar allen over eens, ligt in de uitdaging om God te volgen en Zijn stem te verstaan.

Ik proef ook in je reactie dat je wel heel erg IK gericht bent en daardoor , vanuit je IK denken gaat zeggen dat vrienden op de eerste plaats komen....hoezo vrijheid met vrienden...?

Hoe we het ook wenden of keren ooit zal die dag komen dat elke mens zal zeggen en toegeven dat God bestaat. Want weet je je kunt niet zeggen dat leven is ontstaan vanuit het grote niks. God is onze creator en Hem wil ik daarvoor loven en als dank mag ik mu pas in waarachtige vrijheid leven. en geloof mij dat ik vanuit mijn verleden wel drommels goed weet wat echte vrijheid is en wat fake vrijheid is.

Ik blijf bidden voor jullie en hoop dat de ogen van jullie hart mogen worden geopend in Jezus naam.

Wouter Weistra

Tsjerkje zegt:

7 oktober 2010 | 16:18

Citeer

@ Leon,

Leg maar contact via Wouter als je dat echt wilt. Hij heeft mijn gegevens en kan dan wel weer contact met mij opnemen.

Over vrijheid gesproken... échte vrijheid vind ik door het volgen van Jezus, door Hem te vertrouwen! Ook dat is een keuze!
Vrijheid, dankzij of met je vrienden? Heel veel mensen passen zich aan aan wat de ander (een vriend of...?) van hen wil... simpelweg omdat ze er bij willen horen en niet afgewezen willen worden.
Bij God, de Schepper van hemel en aarde, mag je zijn wie je bent. Hij is de perfecte Vader. Hij heeft zijn kinderen onvoorwaardelijk lief. Maar... Hij zal niet elk gedrag van ons accepteren. Hij weet wat goed voor ons is en zal ons dat ook duidelijk maken. De Bijbel (Zijn Woord) laat dit heel duidelijk zien.

Net als Wouter zal ik blijven bidden dat jij (en Sijtske) dit mag gaan ontdekken.

Tjerkje Broersma

Wouter zegt:

7 oktober 2010 | 19:43

Citeer

@ Sijtske,

Ik heb je foto even bewonderd Sijtske, diegene waar je op staat met die drie jongemannen. Maar je staat er keurig op hoor :)

Wouter

Sijtske zegt:

7 oktober 2010 | 22:55

Citeer

@Tjerkje
Het mooie van ECHTE vrienden is dat ze tóch wel van je houden, ongeacht wat je doet.
Dat heb ik gemerkt met mijn 3 jonge vrienden (die jongemannen waar wouter het over heeft ;) ) die ik dit voorjaar ontmoet heb.
Het is heerlijk om te merken dat ik bij hun gewoon mag zijn wie ik ben en alles kan zeggen en doen wat ik wil zónder dat ze me afwijzen, dát zijn échte vrienden!
DANKZIJ hun heb ik het gevoel gekregen dat ik het waard ben te leven en dat heeft voor mij niks met god te maken.
Bij god heb ik dat gevoel nooit ervaren, daarom verkies ik mijn vrienden bóven god.
En wat ik al eens zij, ik geloof niet in de bijbel, ik geloof alleen maar in Mezelf, mijn Familie én mijn Vrienden!

Ow ja en nog iets, ik heb maar 1 Vader en das de man die mij verwekt heeft, grootgebracht, opgevoed én van me houd. Waar ik heen kan voor een échte knuffel, waar ik warmte voel, geborgenheid en liefde. Ik hóef niet eens in hem te geloven (al doe ik dat natuurlijk wel) om zijn onvoorwaardelijke liefde te krijgen! Is dat niet mooi???

@Wouter
Heb jij stiekem op mijn hyves zitten gluren? ;)

Wouter zegt:

8 oktober 2010 | 07:25

Citeer

@ Sijtske,

Yip, ik heb even een snel kijkje genomen :)

Wouter

Sijtske zegt:

8 oktober 2010 | 09:43

Citeer

@wouter
dan wil ik ook jou ff zien...;)

Sijtske

Tsjerkje zegt:

8 oktober 2010 | 22:35

Citeer

@ Sijtske,

Op je 16e gedoopt door onderdompeling...
Vanaf je 18 ben je heks zeg je.

Doop door onderdompeling, dat doe je niet zomaar. Dat is een heel bewuste keuze. Een keus waarbij je hebt laten zien wie Jezus, wie God voor jou is.
Je weet dan ook (dat mag ik veronderstellen) dat je een Hemelse Vader hebt en dat is God. Hij heeft je gemaakt, Hij heeft je gewild... en Hij houdt van je... net als je aardse vader houdt Hij zielsveel van je.

Je hebt een andere keuze gemaakt... je hebt God de rug toegekeert.
Je stelt je drie jonge vrienden, die je afgelopen voorjaar hebt ontmoet en waar jij jezelf kunt zijn, boven God. Weet je Sijtske, ik hoop voor jou dat in tijden van nood zal blijken dat dit échte vrienden zullen zijn...

Maar nu heel iets anders...
Ik zat vanmiddag al doende aan jou te denken en aan wat je schreef. Ik moest denken aan het verhaal van de verloren zoon. Je zult het vast wel kennen. Het verhaal kun je vinden in de Bijbel, te weten in het Nieuwe Testament in Lucas 15 vers 11 t/m 32.

'Jezus vertelt: Er was een man die twee zoons had. Vader, zei de jongste tegen hem, geef mij dat deel van uw bezit waarop ik recht heb. En de vader verdeelde zijn vermogen onder zijn twee zoons. Een paar dagen later verzilverde de jongste zoon zijn aandeel en ging op reis naar een ver land. Daar...'

Weet je de jongste zoon ging naar een VER land, ver bij de vader vandaan. De vader liet hem gaan.
Jij bent ook bij God (je Hemelse Vader) vandaan gegaan, ver bij Hem weg. Het was jou eigen keus. De Vader heeft je laten gaan. Ik denk, nee ik weet het zeker... met pijn in zijn hart Hij kon niet anders. Hij zal niemand dwingen om bij Hem te blijven. Het is een eigen keus... weet je... dat is VRIJHEID!
Hij huilt om jou, omdat je bent weggegaan, toch hoopt Hij dat je terugkomt. Elke dag staat Hij op de uitkijk, Hij wacht... Hij zegt tegen je: 'kom naar huis!' Hij wil je vertellen dat Hij van je houdt, Hij wacht en zal je nooit vergeten Hij blijft wachten tot je terugkomt. Hij mist je.

Lucas 15: 14,...
'...Toen hij alles had verkwist, ontstond er in dat land hongersnood. De jongste zoon begon gebrek te leiden... Toen kwam hij tot inkeer en dacht: Hoeveel knechts heeft mijn vader niet die overvloed aan eten hebben, en ik verga hier van de honger. Ik ga terug naar mijn vader en zal tegen hem zeggen: Vader, ik heb gezondigd tegen God en tegen u. Ik verdien niet langer de naam van zoon, behandel mij voortaan als een van uw knechts. En hij ging op weg, terug naar zijn vader. Hij was nog ver van huis, toen zijn vader hem al zag. Omdat hij met hem begaan was, liep hij zijn zoon snel tegemoet, sloeg zijn armen om hem heen en kuste hem. Vader, zei zijn zoon, ik heb gezondigd tegen God en tegen u; ik verdien het niet, nog langer uw zoon genoemd te worden. Maar zijn vader zei tegen zijn knechts: Vlug! Haal het beste gewaad en laat het hem aantrekken, steek een ring aan zijn vinger en doe hem schoenen aan. Haal het mestkalf van stal en slacht eht. Dan gaan we eten en feestvieren. Want deze zoon van me was DOOD en staat weer LEVEND voor me. Hij was verloren en is weer gevonden. En het feest begon. ...'

Lucas 15 vers 32;
'feestvieren en blij zijn... want de jongste zoon was DOOD en staat hij weer helemaal LEVEND voor ons. Hij was verloren en is weer gevonden.'

Wanneer jij besluit terug te gaan naar God, naar je Hemelse Vader, dan is het groot feest in de hemel. Want dan ga je van de dood over naar het LEVEN!
Het is een eigen keus. Maar pas dan zul je ook écht gaan besef waar je echt vrij bent (hierover schreef Jasper ook al over).

Ik bid dat je de weg terug naar je Hemelse Vader zult vinden.

Tjerkje Broersma

Sijtske zegt:

11 oktober 2010 | 02:12

Citeer

Hoi Tjerkje,
Heb je inmiddels al niet begrepen dat ik NIET meer terugga naar het christelijk geloof...?
Ik heb in het begin al aangegeven(en halverwege en aan het eind) dat ik mijn keuze nu wel gemaakt heb ik ik dus niet terugkeer naar een geloof wat mij verdriet bracht en depressie, toen was ik dood, nu draait alles weer om het LEVEN!!!!

Alles wat jij verteld weet ik allang wand dat is me wel 100 keer verteld in de gemeente waar ik toentertijd kwam, het is bijna letterlijk hetzelfde.
Die woorden doen mij niks meer.
Mijn "hemel" is al hier, ik leef er nu in en ik vermaak me uitstekend, ik ben gelukkig en zou mijn leven nergens anders voor willen ruilen. Als ik denk aan terugkeer denk ik weer aan depressie en verdriet en dát wil ik nooit meer meemaken!

Mijn pad, het pad wat ik nu volg, is het pad wat bij mij hoort en ik zal die ook blijven volgen tot het einde van mijn, hopelijk nog zeer lange, leven.
Totdat het eind daar is en dan...???? Dat weet niemand écht zeker, maar 1 ding ik zal er dan klaar voor zijn!

Laat mensen nu gewoon eens in hun waarde en accepteer nu ook eens dat er mensen zijn die niet in god (willen) geloven.
Er word hier gezegd dat jullie mensen respecteren zoals ze zijn, laat dat daar dan bij en probeer dan niet tóch weer het geloof bij te brengen, dat getuigd bij mij niet als respect hebben voor elkaar!

Blessed Be
Sijtske
Heks

Tsjerkje zegt:

11 oktober 2010 | 23:40

Citeer

@ Sijtske,

Ja Sijtske, jij maakt je eigen keuze, jij hebt je eigen keuze gemaakt! Daar heb ik respect voor!

Je hebt een eigen wil... gekregen van God. We zijn geen marionetten. Hij wil dat wij uit vrije wil Hem navolgen en dienen. Hij wil dat wij uit vrije wil kiezen voor een relatie met Hem.

Datgene wat ik heb geschreven...
Ik heb er voor gekozen om het je te vertellen. Toch zijn het niet mijn eigen woorden. Ik had dit zelf niet kunnen bedenken. Ik geloof dat God's Geest, die in mij woont, mij dit in mijn gedachten heeft gegeven. Hij heeft mij bepaald bij de gelijkenis van 'de verloren zoon'. Ik heb uiteindelijk zélf de keuze gemaakt om het je te schrijven.
Wat jij er vervolgens mee doet, dat is jouw keuze... en die keuze heb je gemaakt, dat is duidelijk!

Jammer...
Ik wil, net als datgene wat Wouter in een ander berichtje neerzet, voorkomen dat jij op een dag zegt:

HAD IK MAAR...

En ik weet dat er heel veel mensen zijn die met mij dezelfde mening delen, maar dit is je allemaal al honderd keer verteld, dat weet je dus al.

Christus heeft mij LEVEN gegeven... geen depressie, af en toe wél verdriet. Maar dat heeft te maken met pijn/verdriet wat ik voel wanneer ik zie of hoor onder welke erbarmelijke mensen soms (moeten) leven (soms juist door wat de éne mens de ander aandoet).

Sijtske, ik respecteer de keuze die je hebt gemaakt. Het betekent niet dat ik het met je keuze eens ben, dat begrijp je al wel...

Maar ja... wat wil je... je bevindt je op een site waar het evangelie wordt verteld :-) daar zullen we dus ook écht wél mee doorgaan.
Degene die dit écht niet willen horen (en lezen) zullen deze site, zodra ze dat merken, verlaten.
Bijzonder dat je deze site hebt gevonden! ... en dan toch telkens terugkomt...

Vr.groet,
Tjerkje Broersma

Sijtske zegt:

13 oktober 2010 | 02:35

Citeer

@Tjerkje:

Onder deze link heb ik geschreven wanneer ik nu precies dacht,
HAD IK MAAR!

http://www.etf4u.nl/2010/09/20/het-bezitten-van-kracht/#comment-1995

En idd., ik ben hier op jullie terrein ;-) en jullie reacties zijn ook niet meer dan logisch en ik zal ook niet zeggen dat wat jullie zeggen niet waar is (al ben ik het lang niet altijd eens). Ben me daar ook zeker wel van bewust en ik vind het ook leuk!
Die mensen die niet de dialoog aangaan en maar wegblijven of zich er maar vanaf houden, vind ik laf!
Er zijn nu eenmaal andere geloven op de wereld en je kan je daar hevig tegen verzetten en er tegenaan schoppen, maar je kan ook over praten en meningen uitwisselen.
En dat is de rede dat ik o.a op deze site zit.
Ik ben nieuwsgierig naar de leefwereld van iedere mens en ook die van jullie, maar ik heb mijn eigen leefwereld en dingen die mijn leven lijden en daar komt geen enkel geloof zomaar tussen, iig. niet 1 specifiek geloof.
Ik maak mijn eigen waarheid en dat is hetgeen waar ik nu middenin zit!

Dank je voor je reactie, deze vond ik fijn en wat eerder vanuit jou geschreven dan vanuit de heilige geest o.i.d.
Ik heb het gevoel dat ik nu meer gerespecteerd word dan in alle voorgaande reacties.

Jullie vallen dus tóch ook wel mee..... ;-) :-P

Groetjes Sijtske

Tsjerkje zegt:

13 oktober 2010 | 13:47

Citeer

@ Sijtske,

Fijn om te lezen, dat wij gelukkig tóch ook wel mee vallen :-) Ik ben dan ook blij met je reactie

Heb je reactie over HAD IK MAAR op de link gelezen.

Waardoor laat ik mij leiden, waaruit put ik kracht?

Familie, vrienden e.d. zijn belangrijk... ze kunnen steun bieden en advies geven wanneer ik dat nodig heb, maar er is meer...

Er is een Schepper, dat is God, de Schepper van hemel en aarde. Hij heeft mij gemaakt, Hij kent mij door en door. Hij stelt zich al aan Mozes voor met de naam: IK BEN, Ik ben bij je, Ik ben hier en nu, Ik ben er om je te helpen, Ik ben er om je te ondersteunen... Hij is er altijd. Hij weet als geen ander wat ik nodig heb... en dat te weten, maakt alles anders!

Jezus heeft mij geroepen en bevestigd. Ik ben van Hem. Jezus woont in mij, Zijn Heilige Geest is in mij... Zijn LIEFDE is in mij... Van mezelf heb ik dat niet, dan zou ik slechts gericht zijn op het eigen ik, het eigen genot.
Ik wil mij in datgene wat ik doe, zeg en schrijf door Hem laten leiden en inspireren... toch is mijn eigen wil er ook nog... we doen het dan ook samen! En ik maak uiteindelijk zélf de keus of ik doe wat Hij zegt of waar Hij mij toe dringt... let wel: Hij (Jezus, Zijn Geest) zal mij nooit dwingen wel kan Hij sterk aandringen! ... Of ik gehoorzaam is dus mijn eigen keus!
De eerdere reacties waren heftiger! Een sterke aandrang in mij om dit te schrijven... Vandaar dat het waarschijnlijk negatief op jou is overgekomen... Toch niet negatief bedoeld hoor! Ze zijn geschreven vanuit de Liefde van Jezus, komend vanuit mijn hart...

Weet je...
Sinds de Heilige Geest (van Jezus) in mijn hart woont, kijk ik anders naar mensen. Wanneer ik mij namelijk realiseer dat alle mensen door God gemaakt zijn en gewild, én geliefd zijn door Hem... dan kan ik niet meer oordelend en veroordelend naar de ander kijken (iets wat ik vroeger wél deed). ... Ik kijk nu veel meer vanuit de liefde van Jezus. Hoe ziet Jezus die ander?
Hij geeft mij bewogenheid voor...
Hij is mijn Kracht, mijn Richtinggever, mijn Leidsman, ...

Jezus is DE WEG, DE WAARHEID en HET LEVEN. Hij heeft mij het échte LEVEN gegeven.

Ook het voorgaande is niet vanuit mezelf geschreven, het is mede geleid door de Heilig Geest. Vanuit Zijn LIEFDE voor jou, voor ieder die het maar wil horen!

Sijtske, ik blijf voor je bidden... dat Hij met Zijn koord van Liefde, jou naar zich toe wil trekken.
Welke keus jij uiteindelijk maakt?... dat is aan jou... daarin ben je helemaal vrij... En die keus respecteer ik.

Liefs en groetjes,
Tjerkje Broersma

Tsjerkje zegt:

13 oktober 2010 | 16:14

Citeer

@ Sijtske, en...

Nieuwschierig naar de leefwereld van ieder mens? Nieuwschierig naar de leefwereld en/of datgene wat christenen bezield?

Dan zou ik zeggen, misschien is het volgende dan leuk om te weten...
Misschien vind je het dan wel eens leuk om te gaan luisteren naar Gospeltime op RTV NOF (Radio Noordoost-Friesland). Dit radioprogramma wordt elke maandagavond (live!) uitgezonden van 19.00 - 21.00 uur en is zowel via de ether (FM 107) als via internet te ontvangen.
Het programma wordt door mij samengesteld en gepresenteerd.

A.s. maandagavond (18 oktober) heb ik een echtpaar (christenen!) in de uitzending die bezig zijn met een project in India, zij zullen daar binnenkort ook weer naar toe gaan. Tijdens de uitzending zullen ze zichzelf voorstellen en vertellen over het project. Maar wat nog mooier en veel belangrijker is, is dat ze ook over hun drive en missie gaan vertellen... want waarom doen ze wat ze doen?

Op maandagavond 25 oktober is er aandacht voor 'GetConnected' over een Mega Jongerenkoor... de vraag is: wat bezield deze mensen?
Op maandagavond 25 oktober zal vevolgens Wouter Weistra komen spreken over occultisme.

Gospeltime... écht iets om niet te missen!

Dit is de link naar Gospeltime:

http://www.radionof.nl/omroep/programmas/gospel-time
Om mee te luisteren kun je, rechtsboven, klikken op 'luister mee'.

Woon je in Noordoost-Friesland dan kun je Gospeltime ook ontvangen via de ether op: FM 107.

Vr.groet,
Tjerkje Broersma

Sijtske zegt:

13 oktober 2010 | 18:04

Citeer

Okay, nu ga ik echt ff er serieus tegenin...:

Wat hebben die mensen in India nu aan het christelijk geloof?
Is het niet beter dat ze gewoon voedsel, onderdak en kleding hebben?
Bovendien hebben ze vaak al een eigen geloof en waarom moet dat nu veranderd worden.
Ik kan voor christenen wel respect opbrengen, maar voor mensen die naar ontwikkelingslanden gaan om daar weerloze mensen te bekeren ben ik fel tegen!
Geloven (en geloof brengen) okay, maar breng het niet bij aan mensen die aan de grond zitten en echt niks meer hebben, ik vind het zwak om dan over het geloof te gaan beginnen.
Natuurlijk gaan die mensen geloven, ze zijn wanhopig....!

Dat programma ga ik eens beluisteren, ik heb 5 jaar bij een volle evangelie gemeente gezeten, dus ik weet het hoe het in jullie wereldje is...;)
De voornaamste rede dat ik zou gaan luisteren is omdat ik wel nieuwsgierig ben naar jou...;-)

25 oktober ga ik zéker luisteren!
Ik ben zeer benieuwd naar jullie visie erop....

En em... jullie omroep word vást ook wel via internet live stream uitgezonden dus ik kan lekker achter pctje blijven zitten.;)

Groetjes Sijtske

Wouter zegt:

13 oktober 2010 | 18:17

Citeer

Ging je er anders niet serieus tegenin dan...;)?

Wouter

Sijtske zegt:

13 oktober 2010 | 18:20

Citeer

En dan ff reageren op die reactie ervoor:

Jij zecht: er IS meer, maar dat moet zijn: voor MIJ (jou dus) is er meer....
Voor mij is er niet meer dan dat!
voor mij Zij het alleen maar mijzelf, familie, vrienden en de mensen om me heen.
Sterker nog, ik geloof meer in de mensheid zélf dan in een god..!

Ik ben ook gedoopt met de heilige geest, maar om de 1 of andere rede was hij vast niet sterk genoeg, wand echt waar, ik heb het geprobeerd, maar liefde en geborgenheid kon ik niet vinden bij god of jezus.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat jullie reacties negatief waren, het zijn jullie reacties en dat heb ik altijd gerespecteerd.
Ik ben ook nooit van slag geraakt dioor jullie reacties of heb me écht verdrietig gevoeld, ik weet waar ik voor sta en waar ik in geloofer er zijn geen reacties die dát tegen kunnen houden of (positief/negatief) kunnen beïnvloeden!

Ik maak geen keus meer daarin in mijn leven, die keus heb ik op mijn 21ste al gemaakt en ik wijk daar niet meer van af...!

Groetjes
Sijtske

Sijtske zegt:

13 oktober 2010 | 18:25

Citeer

haha wouter... :-P

In mijn vorige reacties ging ik er niet (althans, niet bewust) tegenin, ik vertelde wat mijn mening was.
Maar op het gebied van evangelisatie in ontwikkelingslanden ben ik erg fel tegen en ja, dan ga ik er ook tegenin!

Sijtske

Wouter zegt:

13 oktober 2010 | 19:00

Citeer

Toch is de evangelisatie die wij doen in andere landen niet van dat soort categorie die jij nu beschrijft. Nee het is juist de Woordverkondiging die God ons zelf leert vanuit de Bijbel namelijk uit Jakobus 1:27 ik ga even citeren:

Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren

God laat zien in dit Bijbelgedeelte dat wij als christenen moeten omzien naar de mensen die niks hebben. En ja...ik geef je meeeeeeeeeeeeer dan gelijk als er gelovigen zijn die het geloof bij mensen door de "strot" rammen en dan verheugd roepen hiep hoi weer een bekeerling. Nee dat is een methode waar wij ook niet van houden.

Maar weet je wat zo mooi is...?
Nee, dan zal ik proberen om je dat duidelijk te maken.

Juist door datgene te doen wat God van ons vraagt, omzien naar de weduwen en wezen, en wezen zijn bij mij ook de mensen die de Here Jezus niet kennen. En als wij dan niet alleen door Woord, waar jij en ook ik op tegen zijn, maar bovenal door DAAD de liefde van Koning Jezus laten zien dan mogen we weten dat mensen weten dat er iemand is die naar hun omziet in hun ellende en dan is mijn gebed dat op deze manier de mensen zien dat Jezus Christus waarlijk leeft.

En dus beste Sijtske, hier komt ie :), zie ik jou ook als wees en hoop dat door mijn/onze reactie's heen jij de liefde van Koning Jezus zult gaan ervaren.
Natuurlijk weten we inmiddels wel dat jij een andere keuze hebt gemaakt maar mijn keuze is dan weer om door deze dialoog de liefde van Jezus aan je te tonen.

Want hoe je het ook wendt of keert het waarachtige leven ligt, hoe je het ook wendt of keert, bij God. Andere beschouwingen zijn welbeschouwd egoistisch en alleen maar gericht op het IK VOEL MIJ GOED.
En voor iemand die waarachtig voor Jezus heeft gekozen komt de naakte Waarheid aan het licht en dat is dat aan het einde van de rit iedereen uitkomt bij zijn/haar Schepper.

Weet je, iedereen kan nog zo hard roepen dat God fictie is maar ten diepste weet iedereen dat er wel iets moet zijn.
En je moet een verdraait groot geloof hebben om in een knal te geloven. En als die knal er dan wel was, wie had dan het licht gemaakt...? Licht is ook materie...?

Maar zoals ik al zei iedereen zoekt naar "iets" omdat God Woord Waarheid is en dan bedoel ik dat mensen, zonder dat ze het weten op zoek zijn naar het ontbrekende gedeelte in hun leven. Want God heeft de mens BIJNA goddelijk gemaakt leert Pslam 8 ons

Toch hebt Gij hem bijna goddelijk gemaakt,
en hem met heerlijkheid en luister gekroond

Want wij worden door Gods gedenken en omzien verheven tot ongekenden hoogte en positie , vergelijkbaar met die van Adam in het Paradijs. Alleen hebben we de Here Jezus daar wel voor nodig want God kent geen zonde en in Koning Jezus was totaal geen zonde en daarom is Hij ook de Middelaar tussen God en mensen.

1 Tim. 2:5
5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.

En als je inziet dat dit de enige Weg is dan zal er die vervulling komen in je leven. En ja dan pas zul je , los van alle vroomheid, ervaren dat God geen sprookje is maar realiteit waaraan NIEMAND aan zal ontkomen om te erkennen dat Hij werkelijk God is.

Tja....al weer een heel verhaal en dat was niet mijn bedoeling ;) want ik wacht nog steeds op een uitnodiging van Leon om bij jullie te komen en dan kunnen we pas echt de diepte in.

Maar Sijtske ik blijf ook voor je bidden dat de liefde van Koning Jezus jou ten deel zal vallen en dat je Hem wilt aannemen als je persoonlijke Verlosser. Nu, in deze tijd van genade, kan het nog maar straks is het te laat. Vergeet niet dat we in liefde waarschuwen.

Met hartelijke groeten:

Wouter Weistra

Sijtske zegt:

13 oktober 2010 | 19:58

Citeer

Hoe je het ook noemt, het woord verkondigen, evangeliseren, whatever, ik vind het gewoon niet kunnen (én niet nodig) dat het woord van god überhaupt in ontwikkelingslanden verkondigd word! Op geen enkele manier!
Ookal zecht jullie bijbel dat god dat heeft gezegd wand wie zecht dat jullie bijbel de absolute waarheid is...????
En er is voor mij dan ook geen enkele rede om het goed te praten dat het toch kan!

Natuurlijk, deze mensen hebben liefde nodig, maar moet dat dan weer gelijk de liefde van god zijn....????
Ik ga daar graag heen met onderdak, voedsel en kleding en dan kunnen ze ook nog liefde van mij krijgen en daarvoor hoeven ze niet in god te gaan geloven.
Van mij krijgen ze dat gratis en voor niks en ik hoef daar niks voor terug!

Leon is een puber en die doen altijd 10 dingen tegelijk en wat voor hun het belangrijkste is (vrienden, pc, hobby's) gaat voor, je kent het wel...;-)
Maar ik zit em achter zijn broek aan hoor....;-)
En dan kunnen we idd. eens face to face praten, wand op deze site werkt het ook niet.

Ik heb begrepen dat Emanuel ook heel graag weer mee wil, ook hij is uiteraard van harte welkom je mag nog wel iemand meenemen waarvan jij denkt dat die gene een bijdrage kan leveren. Niet alleen ik en Leon zijn bij dat gesprek aanwezig, maar die 2 andere jongens die op die foto staan willen ook graag deelnemen aan het gesprek.
En dan zijn er wel weer genoeg mensen in huis voor mij (7 man) en dan kunnen we eens ff lekker kletsen!

Groetjes Sijtske

Tsjerkje zegt:

13 oktober 2010 | 22:44

Citeer

@ Sijtske,

Fijn dat je (een keer) naar Gospeltime gaat luisteren!
Ook al ben je alleen maar nieuwschierig!
En ja... je kunt gewoon achter je pc blijven zitten wat Gospeltime is ook via internet te beluisteren.

En ja, je bent continue stevig tegen ons in gegaan.
Je hebt heel duidelijk een andere mening dan wij.. maar dat is jouw eigen keus!

Evangeliseren is trouwens een Bijbelse opdracht.
Jezus heeft zijn leerlingen, vlak voor Hij terugging naar zijn Vader die opdracht gegeven, zie Math.28 vanaf vers 16, daar staat:

'De elf leerlingen gingen naar Galilea, naar de berg waar Jezus met hen had afgesproken, en toen ze Hem zagen, knielden ze in aanbidding voor Hem neer, maar sommigen twijfelden nog. Jezus kwam dichterbij en zei: 'God heeft Mij alle macht gegeven in de hemel en op aarde. Trek erop uit en maak alle volken tot Mijn leerlingen en doop ze in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige Geest. Leer hun alles onderhouden wat Ik jullie heb opgedragen. En, luister goed: Ik ben altijd bij jullie, tot aan de voleinding van de wereld.'

Geen woord Spaans lijkt mij... trek erop uit en vertel het aan ALLE volken... dus ook aan mensen in India.
We brengen trouwens niet het geloof... we brengen Jezus, simpelweg omdat (zoals Wouter ook schreef) ieder mens Jezus nodig heeft.

Jezus brengen kan op verschillende manieren:
- vertellen
- daden... waardoor de Liefde van Jezus zichtbaar wordt, denk daarbij ook de nieuwe actie van ETF (de stacaravan voor het project 'even er tussenuit').

Bij AL het 'werk' wat we doen: Jezus IS erbij!
Super om te weten! Hij is in ons, Zijn Geest helpt ons!
Het is ook Zijn Geest die de hoorder kan overtuigen... dat kunnen wij (Wouter, ik, niemand) niet.
De hoorder van het Woord maakt vervolgens zélf een keus!

wordt vervolgd.

Tjerkje Broersma

Tsjerkje zegt:

13 oktober 2010 | 22:53

Citeer

@ Sijtske (vervolg)

Bekeren = omkeren.
Dit is een daad!

ja, ja... het is een daad!

Wij, Wouter en ik, kunnen geen mensen bekeren... laat jou dat duidelijk zijn. Wij kunnen mensen ook het evangelie niet door de strot duwen... dat zal trouwens ook geen enkel effect hebben.

Bekeren is een daad... een keus van degene die het Woord hoort. Een reactie!
Gods Geest overtuigt de ander en...
De persoon maakt vervolgens een (eigen!) keus om een ander leven te gaan leiden... om Jezus te gaan volgen.

Wij kunnen jou (niemand) overtuigen... wij vertellen, wij brengen Jezus... en ieder van ons doet dat op zijn/haar eigen manier.

Sijtske, we blijven voor je bidden!

Groetjes,
Tjerkje

Sijtske zegt:

14 oktober 2010 | 09:37

Citeer

"we brengen niet het geloof, we brengen jezus".....

Dat is (voor mij) precies hetzelfde!
Jezus hoort ook bij jullie geloof en iedere buitenstaander zal hetzelfde zeggen!
Ik vind gewoon niet dat je (en nu ga ik het toch zeggen) iemand ongevraagd lastig moet vallen met wélke overtuiging dan ook!!!
Wat ik al zij, hoe je het ook noemt, het zal me een zorg zijn, maar ik vind het niet goed!
Helemaal om dan gelijk de zwakkeren te pakken die geen weerwoord kunnen geven.
Ik vraag er zelf om, ga in discussie en vind het leuk om te doen, maar als men er niet om vraagt moet je mensen er ook niet mee lastig vallen.

De bijbel zecht dan wel ergens: zoek de zwakken van de samenleving en vertel hen over jezus, maar ik blijf bij mijn standpunt dat ik daar geen goed gevoel bij heb!
Neem een gelijk en probeer het daarbij, zij staan steviger in hun schoennen en kunnen beter voor zichzelf beslissen.

Of nu jezus, god of de heilige geest het doet, dat boeit me echt geen ene zier, vertellen van god in ondwikkelingslanden vind ik zwak!
Ik ga ook niet anderen vertellen dat MIJN overtuiging het beste is, het enige dat ik zeg als ze VRAGEN wat voor geloof ik heb, zeg ik dat ik heks ben.
Vaak worden ze nieuwsgierig en vragen wat het inhoud en dan leg ik het uit en soms, áls ze het vragen, vertel ik wat het voor mij betekend, maar das maar zelden.

Bekering blijft te maken hebben met het geloof, jou geloof overbrengen op anderen (wat voor geloofsovertuiging je ook hebt)en daar houd ik niet zo van.

groetjes Sijtske

Tsjerkje zegt:

14 oktober 2010 | 10:38

Citeer

'Er IS meer... er WAS meer', schrijf je...

Familie en vrienden, meer heb je niet nodig zeg je. Voor jou is er niet meer dan dat ???

Toch zeg je, in één van je reacties, dat je gelooft dat er een 'hogere macht' is.

Er is dus toch meer???

Je bent vervolgens heks geworden... dat is voor jou de weg, zeg je.

Er is dus toch meer dan alleen familie en vrienden...

Zou 'het' dan toch Jezus, de Christus, kunnen zijn???

Sijtske, je kunt ook gewoon met Hem in gesprek gaan hoor!
Vraag het Hem maar!

Groetjes,
Tjerkje

Sijtske zegt:

14 oktober 2010 | 13:48

Citeer

Ik heb hier heel veel geschreven maar ik zou het prettig vinden als je mij verteld waar je dat precies hebt gelezen.
Als je het even voor mij wil citeren?

Mijn heks zijn is een onderdeel van mijn weg, niet het belangrijkste, ik pak ook een stukje boeddhisme mee, en de Scandinavische goden uit de tijd van de Vikingen vind ik ook interessant en er is nog zoveel meer moois! Het mooie aan heks-zijn is dat dat allemaal kan en mag,je mag het heks-zijn helemaal invullen zoals je wil, zolang jij dankt dat het goed is, en je er geen andere mensen mee kwetst of pijn doet! Maar ik aanbid niks. Mijn Familie en Vrienden (en uiteraard mezelf) zijn het belangrijkste op aarde, voor hun zet ik alles aan de kant!

Over die "hogere macht" moet je me écht even zeggen waar dat staat, wand dat moet een tikfout zijn, ik geloof NIET in een "hogere macht" alleen maar in Mezelf, Familie en Vrienden.
Jij vind toevallig 1 dingetje en komt daarop terug, terwijl toch uit 99% van mijn reacties naar voren komt dat ik NIET geloof in "iets" maar in mensen.

En hoe kan ik nu in gesprek gaan met iemand die ik niet kan zien, horen en voelen...???
Ik geloof niet in een god, dus waarom zal ik dan bidden?
In mijn christelijke periode heb ik vaak genoeg van alles aan god gevraagd, maar ik heb nooit antwoord gehad, hoe graag ik ook wilde, kep me altijd alleen gevoeld en ik begreep daar niks van, waarom hadden die anderen in de gemeente dat wel en ikke niet? Dat was 1 van de vele punten waardoor ik een depressie kreeg.
Later, nadat ik gebroken had met het geloof, kreeg ik vrienden en daar kon ik alles aan kwijt, ik kon ze horen, voelen, ruiken, ze waren er voor me en ik was er voor hen!
Dat voelde pas goed! Er werd naar me geluisterd, ik kreeg tips en hulp en ik kon ook echt dingen terug doen, dat gevoel had ik bij het geloof nooit gehad!!!

Leon en ik vinden een gesprek wel interessant en willen ook een afspraak plannen, Leon zou dat doen maar is daar nog niet aan toe gekomen.
Dat gesprek zal bij mij thuis plaats gaan vinden en behalve Leon en ik komen ook 2 andere hele goeie vrienden van ons.
Emanuël (en Wouter uiteraard) wide ook komen en ik zou het leuk vinden als jij ook meekwam.
Dan zal ik jullie eens mijn verhaal vertellen.

Groetjes Sijtske

Tsjerkje zegt:

15 oktober 2010 | 13:11

Citeer

Hoi Sijtske,

Je hebt heel veel geschreven, dat klopt...
Onder deze reacties kon ik niet vinden over de 'hogere macht', het zal dus onder een ander blokje staan... maar dan moet ik nog even weer verder zoeken... dat zal ik dan maar even op een ander tijdstip doen (vanavond), want ik moet straks nog weer stevig aan het werk met o.a. opdrachten voor mijn studie... en...

Wat mij al wél opviel in wat je hierboven allemaal schreef is dat je in het christelijk geloof heel erg je best hebt gedaan om...
Weet je wat zo bijzonder is en wat ik ook telkens weer leer en ontdek? ... Ik hoef het niet zelf te DOEN, ik mag gaan... ik hoef niet m'n best te doen om aanvaard te worden. Jezus Christus, God de Vader, aanvaard mij zoals ik ben... Ik mag komen zoals ik ben... Hij is blij met mij. Hij accepteert mij, ondanks mijn fouten, mijn falen... ook al val ik en struikel ik... Hij helpt mij weer op te staan... en ik mag weer opnieuw gaan...
Wat ik ook doe, hoe krom ik het ook doe, ja ik maak ook heel veel fouten en kan de plank ook goed misslaan, ik mag toch weer komen... en als ik het maar met Hem doe... dat is belangrijk.
Ik denk ook vaak veel te moeilijk... dit is ook voor mij een leerproces.

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg, maar ik hoop toch dat je begrijpt wat ik bedoel.

Eigenlijk is dit ook veel te complex en teveel om zo via deze site te verwoorden.

In een persoonlijk gesprek zal één en ander veel beter zijn te verduidelijken en bespreken.

Jou eerste vraag:
Ik zal vanavond of morgen verder zoeken waar 'dat' stond.

Fijn dat je gaag met mij wilt spreken, ik hoop dat het ook kan, Wouter weet ook al wel dat ik dat ook best wel wil.

Groetjes Tjerkje

Tsjerkje zegt:

15 oktober 2010 | 13:32

Citeer

Hoi Sijtske,

Hier ben ik toch nog eventjes. :-)

Jouw vraag:
'hoe kan ik in gesprek gaan met iemand die ik niet kan zien, horen en voelen?'

Ja .. dat is best moeilijk ...
Bidden, Spreken met God heb ik ook moeten leren... Het is (voor mij!) ook een weten dat Hij hoort, weten dat Hij er is, ook al zie ik Hem niet, ook al hoor ik Hem niet... dat heeft ook weer te maken met vertrouwen en geloven... dat is ook worstelen...

God 'spreekt' op heel veel manieren... het kan best zijn dat we dat in eerste instantie niet eens in de gaten hebben!
God spreekt door Zijn Woord (de Bijbel)... het gebeurt ook wel dat iemand iets tegen mij zegt (wat best wel eens confronterend kan zijn hoor!) wat ik nodig heb om te horen... God geeft mij dingen/gedachten op het hart... soms wordt ik erg geraakt door een enkele woorden in een lied wat ik hoor...
Zo zie ik en ervaar ik steeds meer hoe God (kan) spreken... maar ook dat is een leerweg en ontdekken... maar ook een 'het willen zien en horen'...

Niet altijd gemakkelijk, vandaar dat ik ook het woordje 'worsteling' heel bewust, ook heb gebruikt.

Waar ik ook mee rondloop, Hij wil het horen! Wanneer ik dit zeg... ook al lijkt of ik tegen niemand spreek... weet ik toch Hij hoort. Daarmee geef ik aan dat ik Hem vertrouw!
Wat God er vervolgens mee doet? Ja, dat weet ik ook niet...

Dit is al weer een lang(er) stukje geworden dan ik van plan was... ik wou het je toch alvast eventjes zeggen...

Maar nu stop ik eerst... en ga weer aan de slag met... ander kom ik niet op tijd klaar en krijg ik elders problemen :-(

Groetjes Tjerkje

jorden zegt:

15 oktober 2010 | 18:40

Citeer

@Tjerkje
Lief dat je het allemaal zo geduldig uitlegt, maar het was niet echt een vraag naar jou toe, maar meer int algemeen, omdat mijn ervaring is dat het helemaal niet werkt.
En wat jij verteld, is mij ook toentertijd allemaal al in de gemeente verteld dus is het niet nieuw voor mij.

Ik word ook regelmatig geraakt door mensen, dingen die ik zie of een nummer dat ik hoor, maar om dat nu aan god te koppelen, dat gaat mij veels te ver!
Waarom moet alles nu vanuit een god komen, is dan niks meer wat een mens zegt van zichzelf?????

Nog steeds zal ik mijn eigen weg blijven gaan en zal ik niet meer van mijn pad afwijken wand dan heb ik weer alles overhoop en dat vind ik het allemaal absoluut niet waard!
Mijn leventje is nu stabiel, ik heb nu echt alles wat mijn hartje begeerd: hele lieve familie, 3 goeie vrienden en een hele hoop lieve mensen om mij heen die ik graag zie en zij mij. Meer is er voor mij ook niet, op mijn spirituele leven na wat als een rode draad door mijn leven loopt, maar nog altijd op de 2de plaats zal komen!
Ik ben intens gelukkig en wil dat niet meer veranderen!

Ik weet hoe mijn leven was als christen en ik wil daar absoluut niet meer naar terug!
Heb al genoeg aan mijn leventje nu en ik heb er geen zin in om me ook nog eens door een geloof te moeten "worstelen"!

Toch heb ik zin in ons gesprek, ik vind het altijd interessant hoe andere mensen nu hún leven invullen en daar kunnen we het dan eens uitgebreid over hebben, ook over jou 2 vorige stukjes, wand ik heb daar wel het 1 en ander over op te merken. :-)

Groetjes Sijtske

P.S: Dit is een songtekst die mij op dit moment heel erg dicht naar mijn hart staat.
Het verteld hoe ik mij voelde en hoe ik mij nu voel.
Het is eigenlijk een liefdesliedje, maar ik draag hem op dit moment op aan mijn 3 nieuwe vrienden die ik deze zomer mocht ontmoeten.
Ze waren er opt juiste moment, op de juiste tijd.
En het boeit me niet WIE of WAT ze heeft gebracht, maar ze zijn er en ik wil ze echt niet meer kwijt!

Hier het nummer:

Shadows of evening on a traveller's way
Destiny tells where the strange path will lead you
Alone I've been walking this path every day
Under the stars and the white silver moon
I hear a song and I'm closing my eyes
While it's sound is carresing my poor and sad mind
Will you tonight give your promise to me
For one day the silence will sleep in your dreams

I've been waiting for so long time
To see the light of golden bright sun
I feel no sorrow in the heart of mine
For the tears of life are now gone

Winds are whispering in the sacred forest
Dancing and singing with the red autumn leaves
These memories I could never forget
With rising sun I shall be here with thee

Sijtske zegt:

15 oktober 2010 | 18:48

Citeer

Even een DUIDELIJKE rectificatie!!!
Het bovenstaande is NIET door Jorden geschreven maar echt door mij (Sijtske). Ik had niet in de gaten dat Jorden nog ingelogd stond! Hij heeft helemaal NIKS met deze reactie te maken!

Misschien ist handig om ook een knopje "verwijderen" neer te zetten bij de berichten?

Sijtske

Emanuel zegt:

15 oktober 2010 | 23:31

Citeer

Ik zal ff n duidelijk antwoord geven van wat er precies staat beschreven.

Marcus 15:15.18

En hij zeide tot hen: Gaat heen in de hele wereld,predikt het evangelie allen creaturen.
Die gelooft zal hebben en gedoopt zal zijn zal zalig worden; Maar die niet zal geloofd hebben zal verdoemd worden.
En degenen die geloofd zullen hebben,Zullen deze tekenen volgen: in mijn naam zullen zij duivelen uitwerpen, met nieuwe tongen zullen spreken.
Slangen zullen zij opnemen;en al is het,dat zij iets dodelijks zullen drinken,dat zal hun niet schaden;op kranken zullen zij de handen opleggen,en zij zullen gezond worden.

Sijtske zegt:

16 oktober 2010 | 00:22

Citeer

@Emanuel
Het was voor mij al wel duidelijk hoor.;-)
Maar ik ben het er gewoon NIET mee eens...!

Emanuel zegt:

16 oktober 2010 | 23:23

Citeer

@ sijtske
als je er niet mee eens bent. waarom blijf je dan de confrontatie opzoeken? Ik krijg steeds meer het gevoel dat JIJ Jezus wil aanvaarden. en daar wacht hij met smart op.

Be blessed
Plaats je bericht





Beveiliginscode