Login:
Wachtwoord:

Want er is een God en ook een middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus


Verslag voorlichtings avond paranormale wereld

Verslag evangelisatiediensten | 16/03/2011 | 09:26

Verslag voorlichtings avond

Dinsdag 15 maart, voorlichting avond over de paranormale wereld.

Voor een volle zaal, ongeveer 250 mensen, opende Wouter Weistra, voorzitter van Stichting Evangelisatieteam Friesland, de avond. Tijdens de opening werden de bezoekers van harte welkom geheten. Er werd even aandacht geschonken wie St. E.T.F. is en waar zij voor staan.
Naar aanleiding hiervan werd een korte film gedraaid waarin op een zeer duidelijke manier wordt gezegd wat de motivatie en doelstellingen van de stichting zijn.

Het grote verlangen van St. E.T.F. is om de mensen te vertellen over de Here Jezus Christus.
Daarom is ook deze bijzondere avond georganiseerd, om mensen te vertellen dat de Here Jezus leeft.

Na de opening werd het woord gegeven aan Andy Muller.
Andy is begonnen met een getuigenis van ongeveer een half uur over zijn eigen verleden als paragnost. Andy vertelde dat hij zeer intensief bezig was met allerlei occulte zaken en dat ook als heel gewoon en als goed ervoer.

Door een ontmoeting met iemand die hem vertelde over de Here Jezus was hij wel aan het denken gezet maar nog niet overtuigd van het feit dat Jezus Koning is.
Naar een zeer zwaar auto ongeval , vertelde Andy, zijn er dingen in zijn leven veranderd.
Daar werd op een uiterst boeiende manier over getuigd, op een manier die echt en waarachtig is. Uiteraard zou ik nu wel aan u het complete verslag kunnen doen maar wij zullen als St. E.T.F. nog meer van deze avonden organiseren en daar bent u van harte welkom om Andy zijn bijzondere getuigenis aan te horen.

Na de persoonlijke getuigenis was er even een korte pauze. In deze pauze konden de aanwezige bezoekers hun brandende vragen over de paranormale wereld aan Andy stellen.
En dat werd volop gedaan, getuigende de vele briefjes die werden ingeleverd.
De vragen waren van zeer uiteenlopende zaken. Vragen over homeopathie, reiki, yoga enzovoort werden gesteld.

Op een uiterst onderlegde manier werd er antwoord gegeven vanuit de bijbel, Gods Woord.
Maar ook werd aan de hand van voorbeelden verteld hoe suggestief sommige homeopathische medicijnen werken door de extreme verdunningen.
Aangezien de vele vragen en toch enige tijdsdruk konden niet alle vragen beantwoord worden. Maar zoals gezegd zullen er nog meerdere avonden als deze worden georganiseerd door St. E.T.F. ism Andy Muller.

De avond werd afgesloten met een indringende oproep om je leven over te geven aan de genade van God de Vader door het volbrachte werk van de Here Jezus Christus.
Iedere bezoeker werd bedankt voor zijn/haar aanwezigheid.

Als u ook geïnteresseerd bent in een avond als deze, of een evangelisatie avond samen met St. E.T.F wilt organiseren dan bent u van harte welkom om contact met ons op te nemen. De telefoonnummers kunt u vinden op deze website www.etf4u.nl bij het blokje contact rechts boven aan deze pagina.

Voel u vrij om eens met ons te bespreken wat de mogelijkheden zijn om het evangelie van de Here Jezus in uw stad of dorp te verkondigen…?

Stichting Evangelisatieteam Friesland.

<< Terug

Wouter zegt:

16 maart 2011 | 09:41

Citeer

Ik vond het een zeer bijzondere goede avond.

mariska zegt:

16 maart 2011 | 09:50

Citeer

Ook ik vond het een zeer interessante avond, met een ontspannende sfeer. Het was ook mooi om te horen hoe de Heer andy van alle paranormale krachten heeft bevrijd! Hoe groot is God! Ik merk ook aan mezelf hoe klein mijn vertouwen op de Heer dan soms is.

Monique Kooistra zegt:

16 maart 2011 | 10:17

Citeer

Ik vond het een boeiende en bijzondere avond! Zeker het getuigenis van Andy en horende hoe Jezus hem heeft overgezet, letterlijk van het duisternis naar het licht. Duidelijk is geworden dat we ons verre moeten houden van het paranormale, hoe geintegreerd het ook is binnen onze maatschappij.
1 uitspraak heeft me ook zeer geraakt en is o zo waar, wij, degene die er gisterenavond waren en dus gehoord hebben zijn gewaarschuwd voor deze dingen en kunnen dus niet zeggen, ik wist niet dat het niet van God is..
Geloof in Jezus Christus brengt vrijheid, duisternis gebondenheid en ellende en die strekking is me zo duidelijk geworden gisteren..
Echt een topavond!

Jansje zegt:

16 maart 2011 | 12:27

Citeer

Een indrukwekkende avond was het.

Hannie zegt:

16 maart 2011 | 13:28

Citeer

Een avond waar veel duidelijkheid naar voren kwam van de gevaren van de paranormale praktijken..
Veel om over na te denken.
Dankbaar dat God deze bijzondere man uit de duisternis heeft getrokken!
De gevaren liggen altijd op de loer!

Diana1971 zegt:

16 maart 2011 | 14:31

Citeer

Het was een superavond! Alles werd gewoon heel duidelijk verteld, al het duister werd echt in het licht gezet!

hessel zegt:

16 maart 2011 | 15:57

Citeer

Een hele bijzondere avond! Het werd heel duidelijk gemaakt dat er geen middenweg is. Zelfs een "beetje duisternis" maakt dat je in een "schemertoestand" terecht komt.
Wat ik heel bijzonder vond en mij aan het denken heeft gezet, was dat Andy in eerste instantie vooral geraakt werd door de liefde die een christen voor hem had. De extra moeite die "zomaar iemand" voor hem wilde nemen, zonder hem te veroordelen. Die houding, waarin Jezus zichtbaar werd, bracht Andy zover dat hij ook de boodschap, het evangelie, wilde horen én aannemen.
Geweldig dat de duisternis dan plaats moet maken voor het LICHT!

Judith

arjanenrenata zegt:

16 maart 2011 | 17:38

Citeer

Een geweldige avond. Zeker aan te raden voor andere mensen. Veel dingen lijken zo onschuldig.... Maar, wees gewaarschuwd. Val niet in de strik van de duivel.

God zij dank dat we deze informatie mochten horen.
Zegen, Arjan

arjanenrenata zegt:

16 maart 2011 | 17:40

Citeer

Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd. -- Kolossenzen 2:15

Helena zegt:

16 maart 2011 | 18:23

Citeer

Was een mooie en leerzame avond, het lijkt zo onschuldig allemaal maar het is o zo gevaarlijk.
En de duivel werkt zo sluw maar wetende dat de kracht van God vele malen groter is want Hij heeft immers alles overwonnen zodat de vijand geen stand meer heeft.

Jildou zegt:

http://jillz126.hyves.nl/

16 maart 2011 | 19:02

Citeer

Het was een erg mooie en interresante avond. Ik heb veel geleerd over het paranormale, dat het eigenlijk best wel slecht is, nog slechter dan ik had gedacht. Vond het erg bijzonder dat andie mijn vraag ook had voorgelezen. Het thema griep me erg aan, heb ook moeten huilen, maar ben heel goed opgevangen er werd voor me gebeden en ik heb na afloop nog ff persoonlijk met andie gepraat en hem verteld dat ik het moeilijk heb en hij begreep me gelijk en wil me ook helpen. Dus ik krijg ook nazorg van hem.

heidi zegt:

16 maart 2011 | 20:00

Citeer

helaas was ik er niet bij maar ik heb wel veel gelezen erover.
en een goed stukje zeg! ik ben nunog nieuwschieriger geworden wanneer wordt het weer gehouden? misschien in het weekeind zodat we ook kunnen komen.

maargoed ik ben blij dat het een gezegende avond was voor diegene die er bij waren.

heidi

Sara zegt:

16 maart 2011 | 20:42

Citeer

Helaas kon er niet bij zijn vanwege ziek zijn. Fijn om te lezen dat het een gezegende avond is geweest. Hoop wel in de toekomst wanneer er weer een gelegenheid is dat Andy komt spreken daarvan op de hoogte te worden gehouden en dan wel er naartoe te kunnen. G'ds rijke zegen toegewenst aan een ieder.

Greetje zegt:

16 maart 2011 | 20:54

Citeer

Meteen al bij binnenkomst was ik onder de indruk van de opkomst. Het thema leeft dus duidelijk bij heel veel mensen! En dat is niet verwonderlijk, als je alleen al bijvoorbeeld naar de programmering op de televisie kijkt. Ouders: Let op je kinderen, wat kijken ze? Het is zeker niet ongevaarlijk
( dat wist ik al, maar door de uitleg en bijbehorende bijbelse onderbouwing van gisteravond weet ik het des te meer). Gelukkig mogen we weten dat God sterker is dan de machten die spelen in de paranormale wereld!

Wouter zegt:

16 maart 2011 | 21:53

Citeer

Het was een leerzame avond. Duisternis en Licht werd zeer goed gescheiden en met name het Licht, een keuze maken voor Jezus werd goed benadrukt, zoals al werd gezegd, de mensen kunnen nu niet meer zeggen dat ze het niet weten wat goed en kwaad is. Al met al een bijzondere avond.

groeten Anja

johannes zegt:

16 maart 2011 | 22:13

Citeer

hier een stukje naar aanleiding van de advententie in de krant waar in stond
"paragnosten" dan ga je ervan uit dat het over het boven natuurlijke gaat maar nee het gaat over iets anders.volgens deze mensen is het iets duivels. volgens mij hebben ze de bijbel niet goed gelezen want hier komen ook geesten in voor die niet duivels zijn maar mensen helpen.volgens mij is misleiding iets duivels en dat vond ik dus woensdagavond.
ik heb mij groen en geel geergert en ben dus ook niet gebleven.

Jasper zegt:

16 maart 2011 | 23:07

Citeer

vond het zeer zeker een geweldige avond,om zo duidelijk te horen te krijgen wat het allemaal wel niet inhoud en hoe gemakkelijk de mensen er mee omgaan, och, het stelt niets voor, maak je niet zo druk, het helpt toch??? en ga zo maar door. Maar het kwade heeft niet zoveel nodig om bij je binnen te komen, hij heeft maar een klein kiertje nodig. Houd daarom je deur doe op slot voor het kwaad en zet je hart ALLEEN open voor Jezus die ECHT ALLEEN jouw tot hulp kan zijn, die ALLEEN de weg naar totale vrijheid is......


Monique

Tsjerkje zegt:

16 maart 2011 | 23:43

Citeer

Een boeiende spreker. Andy heeft 'het' goed uitgelegd, met name ook het verschil tussen Licht en duisternis. Van het Licht wordt je blij, het geeft vreugde. De duisternis bezorgd je écht geen blijdschap, eerder depresiviteit, angst, etc.

Het ging wel degelijk over het bovennatuurlijke. God is bovennatuurlijk!

Om bij Monique aan te sluiten:
Jezus klopt aan de deur van je hart en vraagt of Hij binnen mag komen, je moet dus zélf de deur openen. Het is dus je eigen keus of je Hem binnen laat.
Het kwaad daarentegen komt niet door deur, maar door een kier naar binnen, als een dief om te stelen en te roven. Weest dus waakzaam.

Fam D.Ekema zegt:

http://www.cruisingforjesus.nl

17 maart 2011 | 00:13

Citeer

Hallo Team ETF
Geweldig om te horen dat er zoveel interesse voor is en zoveel mensen gekomen zijn. Bid voor een zegenrijke voortzetting, dat het LICHT maar mag doorschijnen in de harten van de mensen.
Veel zegen voor jullie en knuffel van de Ekema`s

JK zegt:

17 maart 2011 | 12:33

Citeer

Ik had de moed niet om te komen. Voelde teveel angst en durfde de confrontatie niet aan. Vluchten, vluchten alsmaar vluchten. Blijkbaar is dat het enige waar ik goed in ben.

JK

Tsjerkje zegt:

17 maart 2011 | 14:33

Citeer

@ JK,

Dapper van je dat je dit hier zo openlijk zegt. Dit is dus duidelijk niet een vlucht. Dit kun je ook gewoon delen met God, je Vader. Hij weet wat je voelt, kent je angst. Spreek het ook maar gewoon uit naar Hem.

Er komt een vervolg, in de regio. Een nieuwe kans om de keus te maken om wél te komen. En je hoeft nergens bang voor te zijn. Zoals je al hebt kunnen lezen in het verslag wordt er helder en duidelijk voorlichting gegeven.

Groet,
Tjerkje

AndyMuller zegt:

17 maart 2011 | 19:50

Citeer

Wat ontroerend dat jullie mijn soms wat onhandig gebrachte boodschap toch zo goed hebben weten op te vangen.
Wat jammer Johannes dat je niet gebleven bent.
Graag was ik achteraf met je in gesprek gekomen.
Misverstanden kunnen snel ontstaan en het is NIET mijn bedoeling iemand te kwetsen.
Wel zou ik ruzie met mezelf krijgen als ik water bij de wijn zou doen.
Hopelijk , Johannes kom je een volgende avond en hoor me dan uit.
Nadien kunnen we dan van gedachten wisselen, ik ben ook maar een mens met alle inherente beperkingen.
Mede daarom laat ik mensen vragen stellen, dan kan ik waar ik onduidelijk in geweest ben , eea. verder toelichten.
Vrijwel altijd berust een meningsverschil op misverstanden, wat zowel door de verwoording als het niet begrijpen kan ontstaan. Door de tijdsdruk kon ik veel dingen niet behandelen.
Daar hoop ik een volgende keer op terug te komen.
Het onderwerp is zo breed en diep dat over elk facet wel een boek te schrijven is.
Je kunt het wat vergelijken met een compleet eindexamen van een middelbare school waar je in totaal een uur de tijd voor hebt, veel vragen blijven dan liggen.
Ik zal pogen de volgende spreekbeurt ook wat andere facetten te belichten, vroeger gaf ik een cursus van 10 bijeenkomsten v an 11/2 uur om een beetje door de stof heen te komen, dus 15 uur.
Dat is wat anders dan een half uur voor mijn verhaal en een uurtje voor de vragen.
Hopelijk is daar wat begrip voor.
Wel wil ik iedereen van harte danken voor de hartelijkheid waarmee ik ontvangen werd en de rust in de zaal waardoor ik me redelijk goed kon concentreren.
Om het hele verhaal te horen is het(helaas) nodig een aantal avonden de uitleg te volgen.
Ik heb niet de mogelijkheid alles in een avond te persen, het is niet de bedoeling dat mensen sufgepraat met hoofdpijn naar huis gaan, geef ik teveel info op een te compacte wijze, dan blijft er minder hangen dan dat ik slechts een deel pak maar poog dit duidelijk te maken.
Mijn excuses voor diegenen die teleurgesteld waren.

Wouter zegt:

17 maart 2011 | 20:05

Citeer

@ Andy,

Zoals je nu inmiddels al weet ben ik druk bezig om een vervolg avond te organiseren alwaar de mensen daan weer van harte welkom zijn om antwoorden te krijgen op hun brandende vragen.

Dus voor iedereen die meer wil weten waar en wanneer wij dit een vervolg gaan geven die zullen deze website www.etf4u.nl goed in de gaten moeten houden.

Wouter

heidi zegt:

17 maart 2011 | 20:27

Citeer

@ andy,

helaas kon ik er niet zijn maar ik heb het stukje wel met aandacht gelezen en dan kan ik alleen maar zegen dat je het heel goed hebt gedaan!!!
somszegt een getuigenis meer dan je denkt. dus ga zo door!!!

heidi

hessel zegt:

17 maart 2011 | 21:15

Citeer

Een geweldige gezegende avond,waar vooral ook opviel hoeveel honger en vragen er zijn naar dit onderwerp. Andy,geweldige Here deze avond door jou heen gesproken heeft, en hoe ook jouw eigen leven op zo,n geweldige manier veranderd is. Het is ook goed om met dit soort avonden door te gaan, zodat de duisternis meer en meer ontmaskerd kan worden. We leven in de laatste dagen,en er is nog maar een korte tijd om mensen te vertellen hoe groot de Here Jezus is,en dat deze Jezus redt,geneest en bevrijd.

We zien uit naar zijn spoedige wederkomst,en tot die tijd mensen,hard aan het werk door te zaaien en te oogsten, te vertellen van Jezus,te bidden,mensen te helpen.

Er rest ons nog een korte tijd,dan breekt die grote dag aan.
Ik zie er met blijdschap naar uit.

Jasper zegt:

17 maart 2011 | 21:23

Citeer

Andy,

Ik was erg onder de indruk hoe je het verhaal bracht. De manier waarop getuigd ook over jou enorme kennis over dit onderwerp. Maar bovenal bleef je God alle eer geven. Puur bijbels een gefundeerde betoog over de gevaren van de paranormale wereld. En inderdaad zo'n avond over een dergelijk onderwerp is veel te kort. Mogelijk dat we meerdere avonden kunnen beleggen. In ieder geval volgt er nog 1 op redelijk korte termijn. Dus voor diegene die het hebben gemist of die nog meer willen weten, houd de website in de gaten..

Firegirl zegt:

17 maart 2011 | 21:43

Citeer

Ja, gevaren van 'de paranormale wereld'....

paranormaal =
je kunt iets waarnemen, maar niet met je zintuigen. Deze verschijnselen kunnen niet wetenschappelijk worden verklaard.
Onverklaarbaar... wonderbaarlijk......

Hoe was Jezus? Ik denk dat hij ook paranormaal was.

En in de bijbel staat: zoek eerst het koninkrijk van God.... en is dat Koninkrijk niet ook bovennatuurlijk?
Wonderen en tekenen zullen de gelovigen volgen.... kun je wonderen en tekenen wetenschappelijk verklaren??? Dus dat is ook paranormaal!
Of heb ik het mis?

Aan de ene kant zetten christenen zich af tegen alles wat maar 'geheimzinnig en bovennatuurlijk' zou kunnen zijn.
Maar er zijn ook christenen erg op zoek.... en ook daar gebeuren 'ongelukken' waardoor zij gebonden raken in duisternis.... en dan?

Zo gemakkelijk is het allemaal niet.
De gave van onderscheid van geesten is echt heel erg nodig. En een hechte relatie met Jezus van Nazareth. Dat is mijn mening

Andy Muller zegt:

17 maart 2011 | 22:54

Citeer

Veel mensen maken de fout om bovennatuurlijk te betitelen als paranormaal.
dat is - alleen al taalkundig - onjuist.
Jezus was /is boven-natuurlijk, Hij staat boven de wetten van de natuur, Hij is NIET onderworpen aan de natuurwetten, omdat de Schepper per definitie boven de schepping staat.
Para betekent tegen of naast, zodoende betekent paranormaal
tegen-normaal of naast het normale.
De term occultisme is obsoleet geworden (achterhaald)omdat occultisme "het verborgene" betekent.
Met shows, experimenten en (helaas) veel belangsstelling is het paranormale uit het verborgene getreden en doet opgeld in tal van programma's en op beurzen.
Als Jezus paranormaal zou zijn , zou HIJ de dingen kunnen doen ZONDER dat Hij het de Vader zag doen en is geloof in de Kracht van God onnodig.
Jezus kon echter NIETS doen zonder de bekrachtiging van Zijn Vader.
Ook de werkingen van de Geest Gods kunnen zich alleen manifesteren wanneer de aanwezigen zich onderwerpen aan de Genade van God.
De werkingen van God's Geest dienen de gelovigen te volgen.
tegenwoordig echter volgen de gelovigen de tekenen , soms zefs als ze niet eens van God komen maar uit de paranormale wereld.
Zo kun je met een ingebeelde hemel, menende goed te doen toch in de strikken van de boze belanden.
Jezus mocht de Kracht van de Heilige geest gebruiken OM HET EVANGELIE te verkondigen, het verlossende werk wat Hij later Zelf zou volbrengen.
Wat Jezus deed en de gelovigen door de gaven van God Geest mogen doen is iets TOTAAL ANDERS dan paranormale krachten.
Oppervlakkig gezien lijken de paranormale krachten op werkingen van de Heilige Geest.
Echter is de krachtbron achter het paranormale TEGENGESTELD aan de kracht van de Geest God's.
Omdat ik beide heb meegemaakt (van het paranormale heb ik spijt, laat ik daar duidelijk in zijn) heb ik aan den lijve ondervonden hoe groot het verschil is in aard en in kracht tussen deze twee.
Als je het ECHTE hebt mogen proeven(De Kracht van God), heeft geen vezel in je lichaam meer behoefte aan het surrogaat, wat ik beschouw als demonische na-apen van 1 Kor 12 (de werkingen van de Heilige geest.
Ik vind het derhalve nogal beledigend om Jezus als paranormaal te betitelen.

Tsjerkje zegt:

17 maart 2011 | 23:14

Citeer

Ja Firegirl, God is bovennatuurlijk.

Wonderen en tekenen die de christenen zullen volgen zijn bovennatuurlijk. Wetenschappelijk kun je ze niet verklaren.

Maar ja er is ook iemand, Gods tegenstander, die niets liever wil dan Gods schepping vernietigen dus immiteert hij die wonderen en tekenen om mensen te verleiden en in zijn greep te krijgen. Vaak zonder dat de betrokkenen dit in de gaten hebben. Die tegenstander (de duivel) doet zich voor als een engel van het licht maar ondertussen...
Andy heeft heel goed uitgelegd hoe dit werkt en wat de gevolgen zijn. Heel simpel door voorbeelden te geven uit zijn eigen leven.

Mensen die hiermee in aanraking zijn gekomen en meer wilden weten, konden zich melden voor een gesprek en/of nazorg of hulp om weer uit de greep van de tegenstander te kunnen worden bevrijd.
Daarnaast klonk ook heel duidelijk de oproep om te kiezen voor het échte Leven, om een keuze te maken om Jezus te gaan volgen, om een relatie met Jezus aan te gaan. Andy weet zelf ook hoe belangrijk die intieme relatie met Jezus is, dat heb ik heel duidelijk geproefd.

Christenen die zoeken...
De intieme relatie met Jezus is heel belangrijk. Daarnaast is het ook belangrijk dat je broers en zussen, in de Heer, om je heen hebt zodat je elkaar scherp kunt houden en...

Albert zegt:

17 maart 2011 | 23:29

Citeer

Een avond die zeker een vervolg krijgt.......

Wim zegt:

http://www.nieuwsvoordewereld.nl/

17 maart 2011 | 23:34

Citeer

Hoi Wouter en Jasper & allen

Mijn site al gezien?

http://www.nieuwsvoordewereld.nl/

Reacties zijn welkom!

Groetjes,
Wim

Andy Muller zegt:

17 maart 2011 | 23:51

Citeer

Voor de mensen die deze avond gemist hebben heeft Wouter een DVD gemaakt in overleg en met goedvinden.
Mensen die dus ziek of verhinderd waren, kunnen dus zien hoe de avond verliep.
De bedoeling (naar ik begrepen heb) is dat ook andere avonden over dit onderwerp opgenomen worden.
Er komen dan wellicht ook andere aspecten aan bod zodat ik hoop dat we op den duur in delen een overzicht over dit onderwerp kunnen maken.
Zelf denk ik dat er uiteindelijk een overzicht komt waar
terugkerende delen worden weggelaten en aanvullingen van andere avonden zouden kunnen worden samengevoegd.
Wel is het zo dat de wisselwerking tussen de gasten en mij
nooit via een DVD zou kunnen optreden en ook persoonlijke gesprekken gaan moeilijk per DVD.
Wellicht spreek ik nu wat voor mijn beurt maar wat extra toerusting zodat de gelovigen wat meer kennis krijgen van
de streken van de boze en mede daardoor weerbaarder zijn, is een grote wens van mij.
Op de avonden zelf zal vooral ook het overwinnende werk van Jezus centraal staan, wij hebben er geen zin in de boze enige eer te gunnen.
Mede daarom leg ik ook veel liever uit hoe je met dit soort problemen om kunt gaan dan te vertellen welk een ellende ze veroorzaakt hebben.
Als mensen echt problemen hebben is het beter dergelijke avonden te bezoeken, een DVD is een slechte nazorger.

Wouter zegt:

18 maart 2011 | 12:57

Citeer

@ Aan allen,

Ik heb zeer zeker een DVD opname gemaakt en inmiddels ook al op DVD gezet. Hij is uitermate goed gelukt.
A;s er mensen zijn die deze DVD willen hebben die kunnen contact met mij opnemen. Voor een kleine onkosten vergoeding kan deze DVD in uw bezit komen.

Wouter Weistra
Stichting Evangelisatieteam Friesland
www.etf4u.nl (klik)
06 - 46 48 49 5 0

Firegirl zegt:

18 maart 2011 | 13:35

Citeer

Ja, hoe jullie het uitleggen is oké hoor voor mij.
Wat ik ermee wilde zeggen is dat er gewoon heel veel verwarring is, juist ook in de kerken, en dat charismatische kerken niet zo zuiver zijn als ze lijken te zijn.
Goed dat jullie erover vertellen en hulp bieden mensen dicht bij God te krijgen.

@Tjerkje,
Ik denk dat het zo is dat christenen wel elkaar nodig hebben.
En dat verhaal over de duivel begrijp ik.

@ Andy,
Bedankt voor je reactie.
Wat je uitlegt kan ik volgen. Jij hebt jouw unieke ervaringen en daardoor kijk je er op deze manier naar. Is oké. Vertel mensen maar over Jezus van Nazareth en hoe dichter bij Hem te komen en los te komen van de duisternis/satan/demonen....
mijn zegen heb je... en die van God ook.

Mark zegt:

18 maart 2011 | 16:31

Citeer

Hallo,

Ik heb een nee/ja sticker op de deur en wens dus geen ongeadresseerd spul te ontvangen. Op één of andere manier denken christelijke organisaties hier niet onder te vallen, want alleen van christelijke organisaties ontvang in ongeadresseerd spul. Heb a.u.b. je naasten lief en verspil dat papier niet in mijn brievenbus MET STICKER!!!
Mocht het weer gebeuren dat ik van jullie iets binnenkrijg dan ga ik verdere maatregelen nemen, jullie staan namelijk niet boven de geldende regels!
Dus geen overbodig papier meer op de Reitsmaweg 12, 9254AX Hardegarijp!!!!!

Alvast bedankt,
Mark

Tsjerkje zegt:

18 maart 2011 | 18:16

Citeer

Hoi Mark,

Je zult het vast heel raar vinden dat ik dit zeg, weet je dat God jou lief heeft, dat Zijn hart verlangt naar jou? Hij heeft Zijn hart verloren aan ons mensen, ook aan jou. Hij wil niet leven zonder ons/jou. Liefde dreef Hem naar de aarde. Wie zijn/haar waarde als mens wil begrijpen, moet kijken naar Gods' kruis en dood. Zijn dood is ons leven. Dit drama gaat over God, onze hemelse Vader. Hij vocht om ons/jou terug te krijgen.

Johannes 3:16 zegt; 'Want alzo lief had God de wereld dat Hij Zijn enige Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.'

Jezus die alles heeft gegeven om ons te redden. Jezus die de straf voor onze zonden op zich heeft genomen en ervoor aan het kruis is gestorven. Jezus die vervolgens is opgestaan, Hij leeft! Dankzij Hem leven we en Zijn liefde drijft ons om dit ook aan andere mensen te vertellen en hen uit te nodigen voor...
Vandaar dat ook jij een uitnodiging hebt ontvangen, zodat ook jij kunt horen (én lezen!) van die liefde die er is voor jou.

Vr.groet,
Tjerkje

Jasper zegt:

18 maart 2011 | 22:45

Citeer

Beste Mark,
Een ja/nee sticker is niet afdoende om deze folders te weigeren. Religieuse en politieke uitingen vallen onder vrijheid van meningsuiting. Er zijn rechterlijke uitpraken geweest in de poging dergelijke uitingen te weren. zonder succes. Gelukkig leven we (nu nog) in een vrij land en weet dat ook mensen met deze folders gered worden. Want zoals jij leeft, zo werkelijk bestaat God. Zonder God was jij er niet, was er niets.
Maar je mag weten dat wij christenen naast onze zendingsdrang, het gaat ten slotte om leven en dood van mensen, ook een hoge gehalte van respect hebben als we worden verzocht niet langer op een bepaald adres te bezorgen. Dus jou adres die je hebt opgegeven zullen we zo goed we kunnen negeren. Mochten we weer een folder actie hebben dan zullen we dus rekening houden met jou verzoek.
Nog even verdere toelichting over vrijheid van meningsuiting:
Art. 7 van de Nederlandse GrondwetIn de Nederlandse Grondwet staat de vrijheid van meningsuiting als vrijheid van drukpers. Het impliceert twee verschillende rechten: het recht om te openbaren en het recht om te verspreiden.

De vrijheid van meningsuiting is o.a. verankerd in artikel 10 EVRM, artikel 19 IVBPR, artikel 7 Nederlandse Grondwet

Zelfstandige middelen van verspreiding (bv. het uitdelen van folders) mogen niet in hun geheel worden verboden: je moet kunnen blijven verspreiden.
Art. 7 lid 2 Grondwet verbiedt expliciet elke vorm van censuur voor radio en televisie. Art. 7 lid 3 Grondwet verbiedt alle andere vormen van censuur.

Handelsreclame heeft geen vrijheid van mening (art. 7 lid 4 Grondwet).

Dus zoals je in het begin aangeeft dat christelijke instellingen DENKEN er niet onder te vallen, ze vallen er niet onder. En wat betreft de naastenliefde, als we niet mensen waarschuwen terwijl wij beter weten, dan tonen we geen naastenliefde.
Maar zoals gezegd zullen we je adres zo goed als mogelijk vermijden.

een goed weekend en Gods zegen,

Jasper

Andy Muller zegt:

19 maart 2011 | 10:32

Citeer

Beste Mark.

Het is enorm vervelend als je bakken vol reclameblaadjes ontvangt en daarmee voor het belangrijkste deel de papier-rolcontainer moet vullen.
Ook ik ben van mening dat het een materiaalverspilling en een flinke milieuvervuiling veroorzaakt, de kleurige dure folders op glad papier brengen veel zeer ongewenste chemische stoffen in omloop.
Ook ik krijg vaak info van religieuze stromingen die soms zelfs haaks staan op mijn geloofsbeleving.
Toch neem ik wel de moeite om ze (in ieder geval de eerste) van een nieuwe religieuze groep door te nemen.
Ik kan immers niet zonder in ieder geval vluchtig te lezen mij een beeld vormen wat de zoveelste groep ambieert.
Toch heb ik het gevoel dat jouw reactie niet louter gebaseerd is op irritatie over een folder maar dat de inhoud je raakte.
Er zijn niet veel mensen die dan naar de website gaan om te melden dat de wet overtreden werd.
Nog afgezien of dat wel of geen terechte constatering is, weet ik dat het onderwerp waarover de folder ging, velen de creaps bezorgt.
Als het voor jou in zou houden dat je niets met welke vorm van paranormale zaken dan ook te maken wilt hebben en je beseft dat God wil dat we als mensen ons daar verre van houden, is dat voor deze groep mensen die gefolderd hebben wellicht een hele opluchting.
Als je echter geplaagd of belaagd wordt door paranormale beinvloeding is het wel belangrijk daar wat mee te doen.
Ik kan er helemaal naast zitten maar je expliciete reactie
steekt boven die van alle andere folderweigeraars uit.
NIEMAND van ETF wil jou pesten met een folder over een gericht onderwerp.
Dat je een betrokken mens bent is duidelijk, met wetten gemotiveerde mails komen slechts zeer zelden binnen (dit is mogelijk de eerste) en laten je gedrevenheid zien.
Ook wij willen leren van jou uiting en mijn schrijven is niet ingegeven om je uit de tent te lokken maar omdat ik het idee heb dat je ons iets te vertellen hebt.
Reageren is soms beter dan negeren.
Ze zullen expiciet reageren op je verzoek wat een teken van respect is.
Negeren op zich beschouw ik als een grove belediging. Graag verneem ik je reactie.
Vriendelijke groet,
Andy

Bertrand zegt:

22 maart 2011 | 12:05

Citeer

U gelooft in een boek dat gaat over sprekende dieren, tovenaars, heksen, demonen, stokken die in slangen veranderen, voedsel dat uit de lucht valt, mensen die op water lopen, en nog veel meer magische, absurde en primitieve verhalen, en dan zegt u dat wij degenen zijn die hulp nodig hebben?'

Tsjerkje zegt:

22 maart 2011 | 21:27

Citeer

Ik geloof in God de Vader,
Schepper, die de schepping draagt.
In zijn Zoon, in Christus Jezus
die, geboren uit een maagd,
aan het kruis de wereld redde,
onze zonden op zich nam.
Opgestaan en opgevaren
troont Hij aan Gods rechterhand.

Jezus, Hij is Heer,
Hij is Heer.
Naam aller namen, naam aller namen.

Ik geloof in God de Trooster,
gaven van de Heil'ge Geest,
die Gods Woord aan ons bevestigt:
gaat en predikt en geneest.
Als Hij komt met macht en luister
zal de mensheid voor Hem staan.
Dan zal elke knie zich buigen,
elke tong belijdt zijn naam:

Jezus, U bent Heer,
U bent Heer.
Naam aller namen, naam aller namen.

(opwekking 347)

Bertrand zegt:

22 maart 2011 | 21:56

Citeer

....dat gelooft u, begrijp ik hieruit.

Tsjerkje zegt:

22 maart 2011 | 23:19

Citeer

Ja Bertrand, dat is wat ik geloof... én wat mijn teamgenoten van het ETF geloven.

Ik geloof (wij geloven) in de God van de Bijbel.

Diana1971 zegt:

22 maart 2011 | 23:35

Citeer

@Bertrand,

Als je goed de Bijbel leest dan kun je ook echt niet anders dan geloven dat God echt bestaat! Dat Hij ons geschapen heeft, dat Zijn Zoon voor ons geleden heeft. Maar ook lees je heel duidelijk in de Bijbel alle dingen die nu gebeuren dat die toen al voorspeld waren. Als je echt de Bijbel leest dan kan er geen twijfel meer zijn! Heb je zelf de Bijbel wel eens gelezen? Heb je zelf wel eens geprobeerd om God te zoeken? God zoekt jou in ieder geval wel! Want anders zou je nooit op een site als deze beland zijn! Ik hoop echt dat je gaat beseffen dat de Bijbel geen soort van sprookjesboek is maar dat het het enige Boek is waar Zijn Waarheid in staat! Ik hoop dat je gaat beseffen dat ook jij Zijn genade nodig hebt, Hij staat op je te wachten en neemt jou liefdevol als Zijn kind aan! Ik bid voor je dat er een dag komt dat je net als Tsjerkje kunt zeggen dat je in God gelooft! Ik wens je daarbij Gods zegen toe! En je weet het: Mocht je hulp willen hebben bij het vinden van God je kunt altijd bij iemand van ETF terecht! Ze willen je met alle liefde helpen! Daar ben ik van overtuigd!

Gods zegen,
Diana

Firegirl zegt:

22 maart 2011 | 23:42

Citeer

De Bijbel LEEST MIJ ipv dat ik dat dikke boek lees... ik merk dat iedere keer als ik daarin lees, dat het over mij gaat, dat God het tegen mij heeft, dat het over mijn leven gaat, wie ik ben, en wie God voor mij wil zijn. Hij zegt me dingen te doen of te laten, zodat het leven beter gaat. Hij vertelt me de waarheid en geeft mij daardoor vrijheid om te kunnen leven. Door de Bijbel heb ik mijn bestemming gevonden: I was made for love! Ik ben ten eerste gemaakt omdat God mij wil liefhebben en ik ben gemaakt om Hem lief te hebben en de mensen die Hij om mij heen gezet heeft net zo lief te hebben zoals ik ook mezelf lief heb.
I am learning to love. Dat is niet gemakkelijk.

Bertrand zegt:

22 maart 2011 | 23:54

Citeer

Kortom: Ik geloof wat waar is en het is waar omdat ik het geloof.

Diana1971 zegt:

22 maart 2011 | 23:56

Citeer

Kortom: De Bijbel is waar dus die mag je geloven! Die kun je geloven! Het is de enige echte Waarheid!

Tsjerkje zegt:

23 maart 2011 | 11:54

Citeer

Bertrand,

Jezus is dé weg, dé Waarheid en het Leven.

'In het begin was het Woord,
het Woord was bij God
en het Woord was God.
Het was in het begin bij God.
Alles is erdoor ontstaan en zonder dit
is niets ontstaan van wat bestaat.
In het Woord was leven
en het leven was het Licht voor de mensen.
Het Licht schijnt in de duisternis
en de duisternis
heeft het niet in haar macht gekregen.'
uit: Bijbelboek, Johannes 1 vers 1 t/m 5.

'Het WOORD is mens geworden
en heeft bij ons gewoond,
vol van goedheid en waarheid,
en wij hebben Zijn grootheid gezien,
de grootheid van de enige Zoon van de Vader.'
uit: Bijbelboek, Johannes 1 vers 14

Ik hoop en bid dat je dit zélf zult ontdekken. Want alleen Jezus geeft leven. Dankzij Hem, LEEF ik. Dankzij Hem heb ik een hoopvolle toekomst!

Door de Bijbel te lezen, ontdek ik beetje bij beetje meer van God. Ik ben nieuwschierig en wil Hem ook meer en meer leren kennen. Maar door de Bijbel te lezen, leer ik óók meer van en over mezelf. Over hoe ik leef. Ik kom mijzelf er in tegen!

Voor mij is Bijbel dan ook absoluut géén sprookjesboek, of een geschiedenisboek. Nee... de Bijbel is waar.
Durf maar gewoon vragen te stellen aan de tekst, waarom staat 'het' er? Wat staat er?

Diana1971 zegt:

23 maart 2011 | 15:37

Citeer

Vanmorgen reed ik bij ons door het dorp en ik schrok! Overal zag ik borden staan met de aankondiging van de paranormaalbeurs in Zwolle. Hoeveel mensen zullen daar weer overspoeld worden met alle gemene listen van het duister? Ik wil jullie met heel mijn hart oproepen om te bidden dat het satan niet zal lukken om daar zijn klauwen uit slaan!

Liefs en GBY,
Diana

Petra zegt:

23 maart 2011 | 15:47

Citeer

Ik ben heel nieuwsgierig naar de inhoud van deze avonden. Helaas ben ik niet in staat om hier aanwezig te kunnen zijn. Door mijn ziekzijn en doordat ik weinig progressie zie met de " normale" medische wereld, probeer ik regelmatig iets nieuws. Homeopathie, voetreflex ed. Ook dit zet weinig zoden aan de dijk. Uiteraard bid ik voor genezing maar dat voelt niet helemaal goed. Dit omdat ik mijn geloof behoorlijk kwijt ben geweest en het nu weer wat opzoek. Ik vind het dan ook raar om genezing te mogen verwachten. met de paranormale wereld ben ik wel een beetje bekend. Ik ging altijd naar een mevrouw die mij hielp door handoplegging. ZIj handelde uit liefde en ik heb nooit het gevoel gehad dat dit " van de duivel was" Eerder van God.Ze was een engel op aarde in mijn ogen. Helaas is ze overleden. Ik geloof dan ook dat er mensen zijn die door God zijn aangewezen om mensen te helpen. De discipelen kregen ook de gave van God om te helen. Waarom zou dat nu niet meer kunnen? De wonderen van God zijn de wereld niet uit... Ik snap ook wel dat er veel kaf onder het koren is maar ik geloof echt dat er mensen zijn die uit liefde handelen en hierbij kracht van God krijgen.

gr Petra

Cor zegt:

23 maart 2011 | 16:09

Citeer

Blijf ver van deze zaken. Ik ben (ws niet lang meer) getrouwd met een vrouw die zich ook beroepsmatig bezighoudt met allerlei paranormale zaken. Ik had soms de idee dat het van God was omdat wij niet alles kunnen bevatten wat er tussen Hemel en aarde is. een aantal weken terug was ik alleen naar de kerk en zij was naar een bijeenkomst van The Journey. In de dienst werd gepreekt over de tekst dat wij geen twee heren kunnen dienen: God en Mammon. Ik ben totaal ontredderd uit de kerk naar huis gegaan. Heb bijna de hele week lopen huilen. Alsof mijn hart er uitgerukt was. Kon er wel over praten met mijn vrouw maar we kwamen niet echt bij elkaar. En er waren al problemen in ons huwelijk omdat ik verslaafd was en vrij agressief.Op een dinsdagavond heb ik haar gezegd dat ik zo niet verder kon en ander onderkomen ging zoeken.We zijn gaan slapen en de volgende ochtend zat ik er weer doorheen, kon ook moeilijk bij God komen. Onze verwijten leiden tot huiselijk geweld van mijn kant met name omdat ik haar bedreigde. terwijl ik douchte heeft ze de politie gebeld en ik heb twee dagen vastgezeten. Daar kreeg ik in alle afzondering weer contact met God, voor het eerst een diep contact. ben nu inmiddels bij een vriend en mijn vrouw heeft de echtscheiding aangevraagd. Ik hou nog steeds van haar want het is een schat van een vrouw maar ik kies voor God want in mijn dromen is mij duidelijk geworden dat de boze geesten nooit vanzelf weggaan. Ik spreek er steeds een vloek over uit omdat ze mij niet loslaten. Wil de scheiding in liefde en vrede afwikkelen maar de Satan springt daar bovenop.Zit vol verdriet maar weet dat er geen keuzemogelijkheid is. Ik kies voor eeuwig leven en bid voor mijn vrouw dat zij die weg ook mag vinden.Want leven met God is de enige weg. God heeft mij vergeven en ik heb mijn vrouw ook oprecht kunnen vergeven voor haar aandeel.
En er gebeuren steeds kleine wonderen. God is Genade voor wie hem zonder voorbehoud aanvaarden. Pas op de duivel is listig en wekt vaak de indruk dat het van God komt. Maar zelfs de duivel erkent dat Jezus opgestaan is. Hij is niet voor niets zo fanatiek bezig. Het lijkt of nagenoeg iedereen met occulte zaken bezig is.Maar blijf in de Heer en je hebt eeuwig leven.

Bovenstaande is misschien wat van de hak op de tak maar het houdt mij al twee weken intensief bezig en ik kan er niet genoeg voor waarschuwen.

Ik wens jullie allen Gods onmisbare zegen,
Cor

firegirl zegt:

23 maart 2011 | 17:50

Citeer

Dag Cor,

Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat de Heilige Geest van God Adonai, de Schepper van de hemel en de aarde, die God bedoel ik dus.... ik denk dat deze Heilige Geest jou te pakken heeft, in de goede zin.
Dit verklaard je zoeken naar God en je emotionele buien, je overtuiging vanbinnen: zoals het nu gaat is het niet goed.

Ik wil je zeggen: neem je verantwoordelijkheid op je voor je eigen gedrag. En ik hoef je vast niet te zeggen dat huiselijk geweld niet oké is, dat begrijp je zelf vast wel.
En je hebt het over je vrouw vergeven............ heb jij niet ook wat te zeggen aan die lieve vrouw van je? Zij is waardevol en geliefd door God. En ze zoekt ook naar God, in haar binnenste is een lege plaats die alleen God kan vullen. Zij voelt dat en zoekt in het bovennatuurlijke.
En ja, het is allemaal niet zo goed en veilig en blablabla.... maar ze zoekt en God zoekt haar. Bid dat zij elkaar op een dag zullen vinden. Veroordeel niet, zegen haar zoektocht.

En wat betreft demonen.... ga bidden met anderen samen en belijdt ten eerste alle dingen die je fout gedaan hebt (dit is namelijk de reden waarom ze je niet met rust laten, ze hebben recht van jou gekregen om lekker te blijven hangen). Pas als jij verantwoordelijkheid neemt en een keuze maakt ze eruit te knikkeren, en mensen zoekt (bijvoorbeeld van het ETF)die je erbij helpen, dat pas is er reden voor hen te vertrekken. Je moet zelf besluiten de strijd aan te gaan. Vervloeken helpt niet, echt niet. Overgave aan God en leren liefhebben, dat helpt wel. Als je dat gaat doen dan gaan ze ook van je weg (demonen). En je hebt bevrijding nodig waarschijnlijk. Aarzel dus niet contact met ETF te zoeken, God kan jou bevrijden en er is veel meer voor jou dan je nu ervaart en hebt. Gods liefde is er ook voor jou. Als je bevrijd bent kun je dat beter toelaten en ervaren en doorgeven aan anderen (bijvoorbeeld je vrouw).

Gods zegen.
En nogmaals: het gaat niet om het ETF, het gaat om Jezus Christus van Nazareth. He is the LOVER of your soul.

Andy Muller zegt:

27 maart 2011 | 18:09

Citeer

Hoi Cor,

ook ik heb je relaas gelezen.
Wat mij -afgezien van de andere in-droevige dingen- is je last van woedeaanvallen.
Aangezien je vrouw paranormaal actief is en jij de Heer Jezus gehooraam wilt zijn maar je woede niet kan beheersen is er een voedingsbodem waar demonische invloeden heen en weer kunnen pingpongen met jullie beiden als verliezers.

Dat kan anders.
Naast de -terechte- opmerking dat je ook je vrouw aan moet spreken op haar activiteiten is woede een vrij kernachtige methode waardoor het gelijk naar haar kant lijkt te schuiven.
Maatschappelijk word je gezien als het probleem terwijl in jullie situatie de woedeaanvallen een symptoom zouden kunnen zijn van een geestelijke besmetting die zich door het paranormale kan verspreiden.
mogelijk is het een schreeuw van machteloosheid die je razend maakt.
Ik zou je aan willen raden zelf , maar liefst samen naar een vertrouwenspersoon te gaan die een sterk geloof en inzicht heeft.
Je vrouw is bang voor jouw woede en jij bent bang voor haar geestelijke activiteiten.
Die oude bokkenpoot moet je zoveel ruimte om JULLIE leven te verstieren , niet gunnen!!
Vraag De Hemelse Vader de machten te binden die jou boos maken en je vrouw in staat stelt , paranormale krachten uit te oefenen.
Schakel medegelovigen in en zoek goede begeleiding die jullie op weg wil helpen.
Ga er van uit dat langduriger hulp en begeleiding nodig is.
Bij deze wil ik jullie beiden de ZEGEN van GOD toebidden om
de kracht te vinden ZIJN WEG te gaan.
Als jullie elkaar en jezelf van harte vergeven EN grip krijgen op deze situatie, wacht jullie nog een vervuld en boeiend leven met Jezus als jullie Leidsman

Sijts zegt:

28 november 2011 | 01:54

Citeer

Andy, respect dat je zo radicaal bent veranderd, maar waarom ben je precies bekeerd? Waarom ben je toch gestopt met datgene waar je je al jaren goed bij voelde? Hoe kon het toch zo zijn dat hetgeen wat je al jaren deed, opeens compleet afgezworen moest worden? Twijfelde je aan jezelf? Dat zijn de vragen die het eerst in mij opkomen. Ik ben wel nieuwsgierig naar al jou beweegredenen hierin. Mijn motto is: als iets goed voelt, nooit mee stoppen wand je gevoel is je beste raadgever! Maar jij dacht toen heel wat anders volgens mij, kun je dar wat over vertellen?

En waarom zo bang voor natuurgeneeskunde? Wat is er in jullie ogen "verkeerd" aan het gebruiken van kruiden om kwalen aan te pakken en misschien lichte ziektes zoals griep te verhelpen?
Tuurlijk, ben je echt ziek ga je naar de dokter, maar Homeopathie is een prima alternatief voor alle "reguliere" griep, verkoudheids en en andere kwaaltjes. En het is niet iets waar je in moet geloven, of dat het alleen maar werkt als je bepaalde planten bij volle maan pluk en wanneer Saturnus in een lijn staat met het Andromedastelsel in het huis van Mars in het sterrenbeeld kreeft, wand zo gaan ze echt niet te werk hoor. En wat is nu gezonder even een brandneteltheetje trekken tegen je hoofdpijn, of chemische paracetamol? Bovendien, kruiden is natuur en ik heb geleerd dat god (al geloof ik nu niet meer wat ik geleerd heb) de natuur heeft gemaakt zodat de mens die kon gebruiken. Dus waarom daar geen gebruik van maken?

Nogmaals, sta open en luister niet alleen maar naar de "occulte" mensen die 'eruit zijn gestapt' maar ook naar "occulte" mensen die er nog in zitten maar er wél hele goeie verhalen over hebben! Jij hoeft het er niet mee eens te zijn, maar laat die ander iig. in zijn of haar waarde. Respect hoef ik van jullie niet te vragen in dit geval.......

En Cor, ik begrijp dat er meerdere dingen aan de hand waren en er meerdere redenen waarom het tussen jou en je vrouw niet meer lukte, maar een "geloof" kan (in "normaal" lopende relaties) toch niet een rede zijn om het met je partner uit te maken? Ik kan me niet voorstellen dat, als je een goeie relatie hebt met je vrouw en zij komt tot geloof en jij niet, dat je vrouw het dan tóch niet ziet zitten om met jou door te gaan! Dan word je als man toch kwaad?! En Fire, waarom zou die vrouw zich leeg voelen? Kom op zeg! Niet iedereen voelt zich leeg die niet in jullie god geloofd! Andy, die "ouwe bokkenpoot" bestaat niet in iemands leven als diegene niet in jullie god gelooft (zie de reactie van Daan recentelijk in het GB, das er 1 die ik erin ga houden) dus kan die daarin ook niks verstieren... ;-)

Let everyone in its value and try to have a litle bit of respect! Wand ook wij "niet-christenen" kunnen toch wel een béétje respect krijgen érgens voor? *kijkt met waterige puppy oogjes*.... ;-)

Blessed Be!
(en je mag zélf invullen door wie, hihi) ;-)
Sijtske
Plaats je bericht





Beveiliginscode